Etheleglin skrev 2011-03-22 08:45:16 följande:
Min dag kommer se ut så här:
06:30 gå upp, frukost, göra min och barn i ordning
09:00 frisören
12:30 åka från frisören
13:30 framme vid vigsel, dags för foton
15:30 vigsel
Frisören är orolig för att vi inte kommer hinna i tid, och jag hade helst velat vara på plats tidigare inför fotningen.
MnM skrev 2011-03-21 23:49:26 följande:
vi valde inte direkt att lägga vigseln så tidigt.. jag o min sambo bestämde oss i januari att vi skulle gifta oss och då i vår stad så fanns det inte många kyrkor som låg ganska centralt kvar o boka.. då 14.30 tiden var bokad på typ alla kyrkor så fick vi välja mellan 12.30 eller 16.30 och då tyckte jag att 12.30 kändes mkt bättre..
Och såå tidigt är det ju inte.. jag tänkte nog gå upp vid 7. min kompis kommer och fixar hår o smink kl 8 och jag räknar med att jag är sminkad och fixad och påklädd och lunchad senast kl 11 och sen kyrkan :) som ligger 10 min från vårt hus
Ah, jobbigt när det ser ut så. Antar att det är viktigt för er att gifta er i just kyrkan? Annars kan man ju ha en kyrklig vigsel på annan plats bara, församlingen har ju oftast många fler präster än kyrkor.
Det är ju så olika också, jag har inga barn att fixa med, frisören kommer hem till mig och kommer inte ta så lång tid för har ganska kort hår som mest ska stylas, ska sminka mig själv och så... Så för mig känns inte 13 så tidigt :)