• Etheleglin

Tidsplanering

Varför lägger ni vigseln så tidigt? Du kommer ju knappt hinna sminka dig innan... Min dag är crazy bråttom och vi gifter oss 15:30! (Dock en timmas restid inbakat där i.)

• Etheleglin
    förlovadflicka skrev 2011-03-21 22:47:28 följande:
    Vi ska ha vigsel kl 13, tycker inte det är så tidigt... Vi ska fotografera oss halv elva, elva någon gång, då behöver jag gå upp 6-7 eller nåt, det är väl inte särskilt tidigt? Ofta man kommer kunna sova länge på morgonen när man väntat på den dagen hela sitt liv! 
    Min dag kommer se ut så här:
    06:30 gå upp, frukost, göra min och barn i ordning
    09:00 frisören
    12:30 åka från frisören
    13:30 framme vid vigsel, dags för foton
    15:30 vigsel

Frisören är orolig för att vi inte kommer hinna i tid, och jag hade helst velat vara på plats tidigare inför fotningen.
    MnM skrev 2011-03-21 23:49:26 följande:
    vi valde inte direkt att lägga vigseln så tidigt.. jag o min sambo bestämde oss i januari att vi skulle gifta oss och då i vår stad så fanns det inte många kyrkor som låg ganska centralt kvar o boka.. då 14.30 tiden var bokad på typ alla kyrkor så fick vi välja mellan 12.30 eller 16.30 och då tyckte jag att 12.30 kändes mkt bättre..

Och såå tidigt är det ju inte.. jag tänkte nog gå upp vid 7. min kompis kommer och fixar hår o smink kl 8 och jag räknar med att jag är sminkad och fixad och påklädd  och lunchad senast kl 11 och sen kyrkan :) som ligger 10 min från vårt hus 
     Ah, jobbigt när det ser ut så. Antar att det är viktigt för er att gifta er i just kyrkan? Annars kan man ju ha en kyrklig vigsel på annan plats bara, församlingen har ju oftast många fler präster än kyrkor.
Svar på tråden Tidsplanering