• Pinkgrape

Tidsplanering

Vi kommer ha vår vigsel kl.13.00 (fanns ingen annan tid i kyrkan det datumet) och vi har också ca 10min till festlokalen. Jag räknar med att vigsel och allt är över vid 14.30, att alla lämnat kyrkområdet då.

Vi har varit fundersamma på hur vi ska göra med middagen, om alla ska åka dit direkt, eller om man ska ha ett litet andningsrum emellan. Vi vill gärna att middagen serveras vid 18.00 och det känns som lång tid att underhålla gästerna på i lokalen. Vi kommer ju inte att kunna åka dit direkt, då vi ska fotas osv.

Efter att ha läst här, så känns det ju dock inte lika "läskigt" att bjuda in till vigsel kl.13.00 och middag kl.17.00.
    Eller är det för sent? Räcker det om alla kommer kl.17.00 om man vill äta 18.00? Man kanske ska försöka ha alla där lite tidigare? Usch, jag vet inte.

Förstår att ni har svårt med detta också :P

• Pinkgrape
    salsa775 skrev 2011-03-27 12:00:00 följande:
    Oj vad alla har tidig vigsel!?
    Vi ska vigas kl.16:00, dock i samma lokal som middagen o festen.
    Men då kommer vi inte äta förrän kanske 18:00?
    Känns plötsligt väääldigt sent allting...men det kanske löser sig. 
    Hade jag fått välja, hade vi haft kl.15, men det var redan ett par som skulle vigas den tiden.
    Jag ville inte byta kyrka eller datum, så då fick vi snällt ta tiden som fanns helt enkelt.
    Kl.13.00 känns inte helt optimalt, men vi får försöka göra det bästa av det helt enkelt :)
Svar på tråden Tidsplanering