Inlägg från: misscat81 |Visa alla inlägg
  • misscat81

Kostnad för mat och dryck??

Har ni tänkt göra egen buffé då? Vi ska ha buffé, och den kommer kosta 185:-/person. Sen tillkommer ju drinktillugg, efterrätt, tårta (allt det ska vi göra själva), och snacks. Och så vickning på kvällen. Bara buffén kommer gå på ca 10 000:- för ca 55 gäster (vi har bjudit 60, men vet redan några som tackat nej). Jag har inte räknat med vad det kommer kosta allt som allt ännu, men det låter ju otroligt billigt att få ihop mat till 120 gäster för bara 8000:-!

• misscat81

Vet inte, har aldrig gjort buffé till många någon gång. Vi ska ju som sagt beställa från catering, så vi räknar med att de har koll på matåtgång! Jag har fullt bestyr med att räkna ut ungefär hur mycket som behövs för att göra snittar till alla, haha! Efterrätterna blir enklare, ska göra pannakotta till alla ,det blir ju knappt 1 dl grädde/person. Och tårtorna tror jag att jag har koll på också.
    Men mat är svårt!

• misscat81
    11juni2011 skrev 2011-03-20 13:25:45 följande:
    Ja vet, de e supersvårt! Vi va inne på catering först också, man spar ju en hel del tid! Men så har jag haft så otur med att cateringfirmor har snålat med maten ett par gånger, så jag vågar inte chansa! Har ni bestämt vilken cateringfirma ni skall anlita??
    Ja, vi har pratat med dem och fått en offert. Vi ska gifta oss på landet, så det finns inte så många att välja på, men det gör ju också att man har flera referenser att gå efter! De verkar bra, vi kunde i princip skräddarsy vår buffémeny som vi ville, så det var jättebra!
    Jag var från början inne på att göra mat själv, men vi bestämde ganska snabbt att det kommer ta alldeles för mycket tid och resurser, skönare att något proffs ordnar med det. Men det blir ju onekligen billigare om man gör själv!
Svar på tråden Kostnad för mat och dryck??