Vi pratade om detta igår. Vi kommer nog också gifta oss i CP med vigselförrättare. Det får väl vara på engelska. Själva uttalet e inget problem, min mamma bor i England så engelska har jag redan med mig. Min första tanke var mest att det skulle kännas lite konstlat men det kanske det inte gör.
Vi kommer bjuda med en del. Min mamma, pappa, bror med hans tjej. Min fästmans familj som är några fler. Sedan kommer vi bjuda med två nära vänner var. Vi räknar på ca 10-15 gäster.
Vi kommer inte bjuda dom på resa eller boende men däremot är tanken att bjuda på middagen och brunch dagen efter. Som en kul grej kommer vi nog ge dom gratis biljetter till någon sevärdhet. Typ Empire state building eller Frihetsgudinnan.
Beroende på hur länge gästerna stannar kommer vi att umgås sporadiskt under veckan innan bröllopet. Vi har ju lite att fixa och vi antar att de andra kommer se resan som en semester och inte bara ett bröllop. Dagen efter bröllopet är vår plan att åka vidare till Hawaii för honeymoon. :)
Jag hoppas verkligen att alla våra gäster kommer tacka ja men det finns lite problem. Min bror och hans tjej fyller 30 samma sommar och jag vet att de länge velat åka till Toscana då. Mina föräldrar är skilda och har nya respektive. Mammas pojkvän tycker vi om men pappas tjej är en riktig bitch. Det är outtalat men underförstått iofs, men jag vet att det kommer bli liv om vi inte bjuder henne. Samtidigt vill vi verkligen inte ha henne där. Hon brukar förstöra alla middagar så att gå och vara nervös för det på vår bröllopsdag pallar vi inte med.
Vi funderar på att gifta oss lite tidigare på dagen och sedan ha lite picnic i CP efteråt. Lite cupcakes kanske och champagne. Sedan middag på fint ställe. Min fästman är inte alls dansant så vi kommer nog inte gå vidare på kvällen men gästerna får ju gärna göra det på egen hand.