Låter alldeles underbart!! Vad roligt att kunna bjuda så många gäster på allt det, det låter verkligen superkul!
Vigsel i central park är ju verkligen min dröm, så himla underbart vackert... och sen som du säger, lite bubbel och enkel picnic... wondeful!
Förstår attd et känns lite jobbigt med inbjudningarna när man har en sån människa med i släkten, som man inte vill ha där.... det ärj u ändå som du säger lite fult att inte bjuda, samtidigt som man vill ha en underbar bröllopsdag!
Vad lyxigt att kunna åka på bröllopsresa OCKSÅ. Vi tänker mer att själva resan till new york blir vår bröllopsresa! Vi komme rgöra allt så budget det nånsin går... får väl räkna på 50 000 minst!!
Vi kommer som jag kanske skrev bjuda på bröllopsmiddagen only, vi har tyvärr inte råd med mer. Och vi hoppas ju att de som VÄLJER att följa med ser resan som en semesterresa med bröllopet som en bonus. Jag känner inte riktigt för att de ska åka ändå till New York om det bara är för bröllopets skull, för vi vill inte göra någon big deal av det...
Sen har vi diskuterat lite fram och tillbaka om vi ens ska ge våra familjer möjlighet att resa med´, eller om vi tycker det räcker med bara våra goda vänner.
Tyvärr känns det som att våra familjer hade förlitat sej mycket på oss att vi ska "underhålla" dem under hela vistelsen. Jag kanske bara tänker det värsta, men jag har svårt att se dem ta egna initiativ till att turista i USA, och tänker att de kommer vilja ha hjälp med planerandet...
och jag vill nog egentligen bara ha dem nära vid själva bröllopsdagen, resten av resan ser jag liksom som vår bröllopsresa och att vi då vill vara i fred och bara göra sånt som vi själva vill...
Våra goda vänner har tänkt följa med och ta det i samband med deras egna bröllopsresa, och då tänker de åka runt lite i USA och kanske vara i New york 2-3 dagar över bröllopet. Och då hade det blivit så lagom, umgänge på bröllopsdagen och sen gör de sitt och vi vårt resten av vistelsen... Samt att det då blir barnfritt.
Jag vet inte, samtidigt hade det ju varit fint om våra föräldrar och syskon kunde vara med vid bröllopet, men som sagt, sköta sej helt själva resten av tiden... och det kanske är lite mycket begärt...
så därför tänker jag att jag inte vill att de åker bara för vår skull, för då skulle man känna sån press på sej...