• My Wedding 2011

New York 2012

Tänkte starta en tråd för alla oss som är i planeringsstadiet för ett New York bröllop år 2012.
    Ett ställe för oss att utbyta idéer och funderingar, och hjälpas åt att fördriva tiden tills det är dags vår den stora dagen!

Hoppas det finns fler än jag som uppskattar att prata av sej om ditten och datten.

Själv planerar jag och min blivande bröllop till hösten 2012 i New York.
    Vi har väldigt nyligen bestämt oss för detta upplägg och det mesta är på funderarstadiet.

Välkomna hit alla New York-brudar!

• Svar på tråden New York 2012
  • newyork2012

Jag är inte gift än så kan inte bedömma om mina kontakter varit bra, men jag har gått på magkänsla och det har klickat med de flesta. Jag vet inte hur man får skriva/tipsa om fotografer, frisörer osv. det verkar finnas vissa regler? Inboxa mig så kan jag försöka svara på de frågor du har!

• Lisen50

Hej hej...

Vi planerade också bröllop i NY...men vi insåg under planeringens gång att det skulle bli onödigt dyrt med det vi ville ha. Det kändes också nästan lite jobbigt att "tvinga" våra närmaste att betala de pengar det kostar för att vi hade en idé om att gifta oss där.  Visst ett självklart val att åka med eller ej....men de vi pratat med vill ju gärna vara med och vi vill inte att de ska behöva skrapa på botten för att åka med. Jag har dessutom hittat min ring med stort R och den kommer att äta en del av budgeten (25.000)...och hur det än är så ska jag ju bära den resten av livet så jag lägger hellre lite mer pengar på den......New York kommer jag till ändå fast lite senare  . Vi kommer att ha några av våra vänner samt min syster och svåger (10pers) med på bröllopet även våra vuxna barn kan vara med under själva vigseln. Vi kommer att vigas i kapellet på Arlanda och sedan åker vi tillsammans med vännerna till Prag torsdag-söndag där vi bjuder på bröllopsmiddag. Vi planerar att åka till NY om ett år  istället lagom till nästa vår.  Önskar alla er NY-brudar lycka till med planering och vigsel det kommer att bli fantastiskt det är jag helt övertygad om.

• Sweet12

Hej hej!

Här är en till som vill gifta sig i NY..

Vi tänkte dra iväg tors-sön, skaffa marrigelicens på fre, gifta oss på lördag, kommer detta funka tror ni?

Vi har tre barn och katt hemma och vill gifta oss i smyg så vi tänkte säga att vi skall iväg på spa eller något bara.

Frågan är ju om man hinner med allt? Vad tror ni?

Kram

• newyork2012

Det ska nog funka alldeles utmärkt! Kolla bara hur det är med öppettider i NY innan ni åker dit så ni faktiskt hinner att gifta er, jag har inte koll på hur de har öppet på helger. Tänk också på att man måste skicka in papper om hindersprövning här i Sverige, det finns att skriva ut på skatteverkets hemsida sen är det bara att fylla i och skicka in. Hindersprövningnen är giltig i 4 månader så om ni ska åka nu i vår är det bara att fixa de papprena direkt.

• EKBSTI

Sweet12, nytt från November är att man inte behöver ha hindersprövning om man gifter sig i svenska kyrkan. Men om man ska gifta sig på annat vis är jag osäker på om det behövs.

• Linsan

Hej Alla New York-brudar!
    Hur går det för er? Någon som gift sig ännu? Snart dags för någon väl? Solig 
    Vi har äntligen bokat vår resa idag. Nu är det bara allt annat kvar Flört Vi reser den 23 juni och planerar för ett city clerk bröllop den 26, bara vi två i all hemlighet. Vill dock ha en bra fotograf m.m. Tips mottages varmt!

Kramar Linsan 

• Brollop2011

Hejsan! 
    Jag är "nygammal" här. Har inte varit så aktiv innan. Jag och min sambo förlovade oss 2010 och då var planen att vi skulle gifta oss 2011.....därför heter jag Brollop2011. Sedan blev det väldigt köriga projekt både för honom och för mig på våra arbeten så vi lade alla bröllopsplaner på is, men så bestämde vi oss för några månader sedan att i år slår  vi till!

Nu har vi bokat svenska kyrkan i New York  i september, bokat fotograf, boende för alla som följer med (närmaste familjerna) och hår och smink. Min vigselring är också beställd för några veckor sedan och IDAG valde jag klänning. Jag tyckte det var otippat svårt med klänningen då jag vill ha något enkelt eftersom det blir ett väldigt litet bröllop, men jag hittade vad jag ville ha :)

Men men, jag ville bara presentera mig. Vore kul att utbyta tips och ideer med er andra New York-brudar (eller andra som älskar New York för den delen).

Hälsn.

AT 

• vilja

Välkommen tillbaka Brollop2011 :)

Linsan skrev 2012-04-15 21:23:28 följande:
    Hej Alla New York-brudar!
    Hur går det för er? Någon som gift sig ännu? Snart dags för någon väl? Solig 
    Vi har äntligen bokat vår resa idag. Nu är det bara allt annat kvar Flört Vi reser den 23 juni och planerar för ett city clerk bröllop den 26, bara vi två i all hemlighet. Vill dock ha en bra fotograf m.m. Tips mottages varmt!

Kramar Linsan 
     Spännande!!! Är du först ut nu? Vi åker den 4:e juli och gifter oss den 7:e Drömmer
    Ang fotograf så var jag i kontakt med de som står på Svenska Kyrkans hemsida, men dom är relativt dyra. När jag googlade runt hittade jag en annan svensk tjej som heter Eva Dahl. Hon tog $700 så klart billigare än de andra - men jag tror man kan komma ännu billigare undan med en amerikansk fotograf.
  • Linsan

Ja, det närmar sig med stormsteg Skrattande Jag kontaktade fyra fantastiskt duktiga fotografer men till slut valde jag ändå den dyraste, Michael Skoglund, då jag tycker att han är outstanding. Har ännu inte fixat en massa saker såsom hindersprövning, ring, middagsbokning, m2b kläder... Mycket att fixa men det ordnar sig nog! Har ni fixat allt?

• lazyp

for oss är det 17 dagar kvar, spännande! Glad

Svar på tråden New York 2012