• My Wedding 2011

New York 2012

Tänkte starta en tråd för alla oss som är i planeringsstadiet för ett New York bröllop år 2012.
    Ett ställe för oss att utbyta idéer och funderingar, och hjälpas åt att fördriva tiden tills det är dags vår den stora dagen!

Hoppas det finns fler än jag som uppskattar att prata av sej om ditten och datten.

Själv planerar jag och min blivande bröllop till hösten 2012 i New York.
    Vi har väldigt nyligen bestämt oss för detta upplägg och det mesta är på funderarstadiet.

Välkomna hit alla New York-brudar!

• Svar på tråden New York 2012
  • newyork2012

Det är jättesvårt! Men vi vill inte att hon ska följa med, eller någon överhuvudtaget. Vi vill bara vara vi två. Resten får stanna hemma :) även om föräldrar vill vara med så gör vi bara detta för vår skull! Men när vi kommer tillbaka så vet jag att vissa kommer bli besvikna. Men både jag och min sambo har syskon så vi hoppas att de gifter sig i Sverige :) jag har dessutom skilda föräldrar vilket gör det ännu knepigare att dra med familjen.

• newyork2012

Men vill ni ha med era föräldrar? Det känns ändå som en viktig fråga, om vissa blir ledsen så kanske man får ta det.

• vilja

LOCATION?

Vi ska gifta oss i NYC i Juli 2012.
    Jag har verkligen haft ångest inför tanken med ett stort bröllop där jag är i centrum, så när min sambo föreslog utlandsbröllop så blev jag överlycklig. Så underbart att slippa allt stök och istället få vara trygg och lycklig med mina närmaste.

Vigseln blir i svenska kyrkan. Kände att jag fick ställa upp när min sambo offrat hela festen för min skull Skäms

Det vi funderar på mest nu är vart vi ska vara efter vigseln. Vi letar efter restauranger med ett privat rum för max 20 personer. Fast samtidigt vill vi ju ha dans efter maten så lokalen måste vara stor nog.
    Någon som har tips på bra lokal med bra mat, till rimligt pris såklart?

• EKBSTI

Hej alla!

Jag och sambon har så smått börjat planera inför bröllop i NewYork till våren men idag när vi skulle ringa Svenska Kyrkan i NewYork så kom vi inte fram. Vi ringer numret på deras hemsida och har tagit hänsyn till tidsskillnaden men det fungerar ändå inte. Någon mer som haft problem att komma fram dit?

Tar gärna emot tips på allt möjligt, frisör, fotograf osv som kan hjälpa oss i planeringen!  Glad

• usamamman

Ah va kul med New York brollop. Jag gifte mig dar, visste inte att det fanns en trad, hade varit kul o folja innan jag gifte mig ju :)

usamamman.myshowroom.se/

• vilja

EKBSTI: prova igen, vi har kommit fram båda gångerna. Lycka till!

• EKBSTI

Vi har kommit fram och bokat tid
    Dags att ta tag i planeringen nu då, har kollat lite på fotografer och florister men skulle behöva tips på frisör faktiskt. Någon som har tips?

• sanjoh83

spontana som vi är har vi nu bokat svenska kyrkan i new york 25 aug. Ska bi så spännande.
    Vi bestämde i går och bokade i dag. Så nu har vi en hel del palnering framför oss. Kul att fler ska dit, kan vi ju hjälpas åt

• Lipan

Nu får jag äntligen haka på den här tråden! :)

Vi har sedan månader bokat en resa till NY i maj, så på nyårsdagen passade jag på att fria och vi har nog nästan bestämt oss för att gifta oss när vi är där.

Det blir i så fall bara vi två och så tänkte vi ha en fest när vi kommer hem istället. Och jag tror att vi kommer att hålla det ganska enkelt, viga oss på City Clerk och sen ta några fina bilder.

Är det någon som har några bra tips på fotografer som inte kostar multum?

• twentynine

Jag hittade visst inte heller till tråden innan jag gift mig - vi var där nu över nyår och gifte oss i City Hall den 29 december. Det var en underbar resa så jag rekommenderar alla som tänker tanken att göra det :D

Jag vet hur svårt det var med frisör och fotograf osv, jag hittade en annons av en svensk tjej som heter Elin som är frisör och bor i New York sedan en tid tillbaka. Hon tar såna här jobb som extra och det är ju inte säkert att hon är ledig men ni kan ju alltid skriva ett mail och höra efter. Hon var jättegullig och väldigt duktig, jag blev nöjd!
    Hon kan nås på elinnyb@hotmail.com och säg bara till om ni vill se hur resultatet blev :)

Blomman köpte jag bara en i City clerks shop, och vår fotograf var en vän som är bröllopsfotograf som vi flög dit från Austin så på det området är jag nog tyvärr inte mycket till hjälp.

Vi bokade bröllopsmiddag hemifrån på Upstairs på 21 club och det var väldigt fint och god mat, strålande service!

Vi bodde på The New York Palace och fick jag välja skulle jag väl bo kvar där än ;) de bjöd på champagne och uppgraderade vårt rum till ett med bättre utsikt. Så det kan jag absolut rekommendera :)

Hoppas ni får underbara resor!

Svar på tråden New York 2012