• My Wedding 2011

New York 2012

Tänkte starta en tråd för alla oss som är i planeringsstadiet för ett New York bröllop år 2012.
    Ett ställe för oss att utbyta idéer och funderingar, och hjälpas åt att fördriva tiden tills det är dags vår den stora dagen!

Hoppas det finns fler än jag som uppskattar att prata av sej om ditten och datten.

Själv planerar jag och min blivande bröllop till hösten 2012 i New York.
    Vi har väldigt nyligen bestämt oss för detta upplägg och det mesta är på funderarstadiet.

Välkomna hit alla New York-brudar!

• Svar på tråden New York 2012
  • Sackhina
    Skånebruden skrev 2011-03-22 12:16:15 följande:
    Ja det står i alla fall så på deras hemsida...

Det de menar är att de bara tar 12 pers på kaffet efter (som man ju inte behöver ha)! Själva kapellet tar 75 pers!
  • Skånebruden
    Sackhina skrev 2011-03-22 17:03:49 följande:
    Det de menar är att de bara tar 12 pers på kaffet efter (som man ju inte behöver ha)! Själva kapellet tar 75 pers!
    Ahaaaaaa... Skrattande Det e ju bra! 
  • lena98

Hej blivande NYC brudarHjärta

Älskar New York och önskar verkligen att man en dag kunde stanna i staden lite längre så att man kunde få en mer känsla över hur det skulle vara att verkligen bo och jobba i metropolen. När vi gifte oss i New York och Central Park förra året använde vi ett svenskt företag som arrangerar bröllop i staden. Meritus Bröllop heter företaget och det ordnade allt i från vigseln i Central Park till hotell och bröllopsmiddag. Vi hade även en weddingplanner som såg till att vi fick svar på alla våra frågor och man kände sig verkligen omhändertagen med dem. Se deras bröllop här: www.meritusbrollop.se

Lycka till med ert bröllop och ta gärna en titt på mitt förslag om det hjälper

LenaHjärta 

• My Wedding 2011

lena98: tack för tipset. Jag har kollat lite på dem innan, hittade dem via google.. Vi kommer inte använda oss av något sådant företag då vi kommer göra det superenkelt för oss...

det lutar lite mer åt att ha vigseln i city hall, för att spara in på de tusenlapparna.

• GeneralElectric
    Sackhina skrev 2011-03-22 17:03:49 följande:
    Ja, det låter mer rimligt. Jag har aldrig varit där på bröllop – däremot på gudstjänster och konserter, och det låter som om 75 personer stämmer. Det är ingen stor kyrka, men heller inte pytteliten.
    Kaféverksamheten är dock ganska liten och enkel, så jag förstår att de inte vill ha alltför mycket folk där. Nu kanske ni inte hade tänkt bjuda på kaffe i församlingssalen, men OM ni vill det borde de kunna ta hand om åtminstone 15 personer. Finns dock glammigare saker att göra i New York; Svenska kyrkans församlingssal är jättetrevlig, men kanske mest intressant för oss svenskar i förskingringen...
  • Moon River

Vi ska gifta oss i mars 2012 i New York. För vår del blir det i Svenska Kyrkan och tanken är att det ska vara hemligt bröllop.
    Från början var det planerat att bli ett stort slottsbröllop med släkt och vänner, men jag känner igen mig i det som My Wedding 2011 skriver i inlägg 1 om att det plötsligt handlade om andras önskemål och viljor. Vi vill helt enkelt att vårt bröllop ska handla om oss och ingen annan. Vi har två barn men de kommer faktiskt att stanna hemma med mormor och morfar.
    Nu när vi har bestämt oss känns allting underbart och så rätt för vår del. Planeringen är plötsligt spännande och pirrigt härlig även om det är lååångt kvar!
    Ser fram emot att följas åt i planeringen med er andra blivande New York-brudar.

• My Wedding 2011
    Moon River skrev 2011-03-23 22:50:02 följande:
    Vi ska gifta oss i mars 2012 i New York. För vår del blir det i Svenska Kyrkan och tanken är att det ska vara hemligt bröllop.
    Från början var det planerat att bli ett stort slottsbröllop med släkt och vänner, men jag känner igen mig i det som My Wedding 2011 skriver i inlägg 1 om att det plötsligt handlade om andras önskemål och viljor. Vi vill helt enkelt att vårt bröllop ska handla om oss och ingen annan. Vi har två barn men de kommer faktiskt att stanna hemma med mormor och morfar.
    Nu när vi har bestämt oss känns allting underbart och så rätt för vår del. Planeringen är plötsligt spännande och pirrigt härlig även om det är lååångt kvar!
    Ser fram emot att följas åt i planeringen med er andra blivande New York-brudar.
    härligt!!!
    vi vil också giufta oss 2012. Antingen blir det våren eller hösten, beror på hur sparandet går..
  • MrsQ

Hej hallå, finns ni kvar här eller?

Här har ni en till som ligger i startposition för planering av ev ett bröllop i Maj 2012 i NY. Har varit dit 3 gånger förut och vi fullkomligen älskar staden.
    Vi åker redan nu i Maj men av andra anledningar och det var då tanken väcktes på att gifta sig i hemlighet bara vi två. Efter lite research kom vi fram till att vi inte skulle hinna planera så mycket så då tog vi beslutet att vänta ett år och då ta med två vänner som vittnen.
    Det blir ingen kyrka utan med vigselförrättare i Central Park. Ett enkelt bröllop där vi står i centrum.

Vi hade först planer på ett traditionellt bröllop här hemma men så insåg vi att det är inte för vår skull i så fall.  Att göra så här blir mer för oss och jag skulle förmodligen sluta helt sönderstressad om jag skulle planera ett bröllop här hemma. Sen tänkte vi bjuda på fest under sommaren i stället.

Hur långt har ni kommit? Vi funderar på att ta hjälp av Meritus men det är mycket pengar. Fotograf känns som det jag kan lägga mest pengar på. Och så hittade jag Michael Skoghlund men han är förmodligen jättedyr men han vill vi ha!!
    Vi vill ha ett enkelt bröllop men gärna hjälp under dagen med det praktiska därför känns Meritus som ett alternativ.

http://www.meritusbrollop.se/sv/brollop/new-york.aspx

http://www.mskoglund.com/weddings.html

Tips om ett fint hotell är UN Plaza. Där bor vi alltid.

• Moon River

Här är planeringen i full gång fastän det är långt kvar.

Just nu jobbar jag själv mest med att komma i form. Vill gärna gå ner 6-7 kg innan jag ens börjar prova brudklänningar, vilket jag hade tänkt göra i sommar någon gång. Annars har vi inte kommit så mycket längre rent praktiskt. Jo, bokat barnvakt! Kollar på hotell och sånt ganska mycket.

Har kollat lite på Meritus men jag tror vi skippar det.

Vi ska nog helt säkert boka Maria Melin som fotograf, tycker hon tar helt underbara bilder.

• My Wedding 2011

Här har planeringen precis tagit ordentlig fart! Vi har nu bestämt oss för att åka till New York och gifta oss i april 2012...
    10 månader kvar!!

Vi har gjort en helomvändning på flera plan, vi kommer erbjuda våra närmsta familjer att göra oss sällskap, på egen bekostnad. Vi kommer även boka svenska kyrkan som vi först inte alls var intresserade av ...

Nu ska det bara bokas och sparas!

Vi kommer renovera hus under hösten, och jag tar examen i januari, så detta blir en underbar morot för oss att längta till!

Svar på tråden New York 2012