Inlägg från: Moon River |Visa alla inlägg
  • Moon River

New York 2012

Vi ska gifta oss i mars 2012 i New York. För vår del blir det i Svenska Kyrkan och tanken är att det ska vara hemligt bröllop.
    Från början var det planerat att bli ett stort slottsbröllop med släkt och vänner, men jag känner igen mig i det som My Wedding 2011 skriver i inlägg 1 om att det plötsligt handlade om andras önskemål och viljor. Vi vill helt enkelt att vårt bröllop ska handla om oss och ingen annan. Vi har två barn men de kommer faktiskt att stanna hemma med mormor och morfar.
    Nu när vi har bestämt oss känns allting underbart och så rätt för vår del. Planeringen är plötsligt spännande och pirrigt härlig även om det är lååångt kvar!
    Ser fram emot att följas åt i planeringen med er andra blivande New York-brudar.

• Moon River

Här är planeringen i full gång fastän det är långt kvar.

Just nu jobbar jag själv mest med att komma i form. Vill gärna gå ner 6-7 kg innan jag ens börjar prova brudklänningar, vilket jag hade tänkt göra i sommar någon gång. Annars har vi inte kommit så mycket längre rent praktiskt. Jo, bokat barnvakt! Kollar på hotell och sånt ganska mycket.

Har kollat lite på Meritus men jag tror vi skippar det.

Vi ska nog helt säkert boka Maria Melin som fotograf, tycker hon tar helt underbara bilder.

• Moon River
    My Wedding 2011 skrev 2011-06-15 20:16:04 följande:
    Här har planeringen precis tagit ordentlig fart! Vi har nu bestämt oss för att åka till New York och gifta oss i april 2012...
    10 månader kvar!!

Vi har gjort en helomvändning på flera plan, vi kommer erbjuda våra närmsta familjer att göra oss sällskap, på egen bekostnad. Vi kommer även boka svenska kyrkan som vi först inte alls var intresserade av ...

Nu ska det bara bokas och sparas!

Vi kommer renovera hus under hösten, och jag tar examen i januari, så detta blir en underbar morot för oss att längta till!
    Vi bara måste ju följas åt. Gifter oss ju med bara en månads mellanrum på samma ställe
Svar på tråden New York 2012