• My Wedding 2011

New York 2012

Tänkte starta en tråd för alla oss som är i planeringsstadiet för ett New York bröllop år 2012.
    Ett ställe för oss att utbyta idéer och funderingar, och hjälpas åt att fördriva tiden tills det är dags vår den stora dagen!

Hoppas det finns fler än jag som uppskattar att prata av sej om ditten och datten.

Själv planerar jag och min blivande bröllop till hösten 2012 i New York.
    Vi har väldigt nyligen bestämt oss för detta upplägg och det mesta är på funderarstadiet.

Välkomna hit alla New York-brudar!

• Svar på tråden New York 2012
  • AnnL
    Linsan skrev 2012-05-03 21:44:35 följande:
    Vilja: Vad blev det för restaurang? Har ännu inte bokat bord men det är ju bara vi två.. Har kikat på bl.a The River Cafe, Central Park Boathouse, Aquavite, The View.... Svårt att finna restaurang, få en uppfattning och slutligen välja... Lycka till med alla detaljer :) Var ska ni vigas?
    Aquavit är fantastiskt bra! Kanonbra mat och verkligen toppenservice! Meddelar ni dem att det är bröllopsmiddag är jag övertygad om att de gör något speciellt. Prisnivån är dessutom inte vansinningt hög.
  • newyork2012

Tror ni att man kan göra buketten dagen innan och låta den stå i en vas med vatten över natten? Blir lite tajt om jag ska göra den på bröllopsdagen, misslyckas och kanske behöver köpa en färdig.
    Jag har kollat med två florister i NY, det finns ju hur mycket som helst, men jag maila och fråga om en ljusrosa rosbukett för de ville de ha $175-$225. Jag tycker det var alldeles för mycket pengar.

Vi kommer att äta vår middag på River Cafe. Var inne på Aquavit, tror maten är toppenbra där! Men vi tyckte det kändes lite tråkigt att äta på en restaurang med typ gravad lax när vi är i NY.

• Linsan

Det borde fungera att göra buketten kvällen innan.. Man kan ju eventuellt snitta om blommorna om de blir "fula" nedtill av att stå i vatten. Själva blommorna borde ju klara ett dygn, tycker man.

Jag håller med newyork2012 om att Aquavit känns lite väl skandinavisk i synnerhet eftersom jag inte är förtjust i gravad lax, sill och dylikt. Har inte riktigt tagit tag i restaurangfrågan ännu... 

• newyork2012

Precis, jag tänkte även vänta med att vira om ett fint band tills själva bröllopsdagen. Tänkte använda mig av ett vanligt snöre och gummisnoddar för att fixa buketten dagen innan. Tror det blir toppen!

Ikväll ska jag testa min klänning en sista gång! Sen ska den strykas och packas ner i resväskan. Ska provsminka mig själv en gång hemma också. Imorgon ska det sista inhandlas innan vi åker. Nu är jag supernervös!!

• AnnL
    Linsan skrev 2012-05-10 17:05:55 följande:
    Det borde fungera att göra buketten kvällen innan.. Man kan ju eventuellt snitta om blommorna om de blir "fula" nedtill av att stå i vatten. Själva blommorna borde ju klara ett dygn, tycker man.

Jag håller med newyork2012 om att Aquavit känns lite väl skandinavisk i synnerhet eftersom jag inte är förtjust i gravad lax, sill och dylikt. Har inte riktigt tagit tag i restaurangfrågan ännu... 
    Har varit på Aquavit tre gånger och det finns betydligt mer än skandinavisk mat, dessutom ändras menyn minst 3ggr/år. Men känns inte menyn bra ska man ju såklart inte äta där men ville bara förtydliga att det är långt ifrån bara lax och potatis :)
  • AnnL

Vill man äta franskt är Balthazar en fantastistk mysig och fin restaurang med mycket bra mat som jag verkligen kan rekommendera :)

• Linsan

Tack för tipsen AnnL Glad Jag får som sagt utforska detta närmare under veckan.. Nu är det bara 6 veckor kvar!

• newyork2012

Det får nog bli Aquavit för oss någon av de andra dagarna. Låter mkt bra!

Emma201209 - Har du något hum om vad rosor kan kosta? Är prisnivån som i Sverige?

Imorgon åker vi!!!!

• Emma201209

New york 2012, rosorna är faktiskt billigare och oftast finns stort utbud av olika färger och sorter. Ha en bra resa!

• vilja

Har glömt kika kolla av forumet, så ett sent svar till dig Linsan; vi äter på One if by Land, two if by Sea och har bokat deras privata rum.
      Vi är omkring 20 personer så ett bord ute i en gemensam matsal var inget alternativ. Jag vill ha hela kittet med gäster som håller tal, dansen och tårta osv. och då krävs det ett privat rum tycker jag.

Ang blommor så kontaktade jag hotellet vi bor på. Hotell har ju alltid en massa blommor så de hänvisade mig till deras leverantör. Smidigt med leverans av blommor till rummet :) 

Svar på tråden New York 2012