Inlägg från: Emma201209 |Visa alla inlägg
  • Emma201209

New York 2012

Hej Hittade denna tråd och tänkte att det kunde vara kul att delta samt att öa alla andas funderingar. Kul att läsa om personer i samma situation. Ska gifa mig i New York i september. Platsen kommer bli i central park och vigseln kommer göras av svenska kyrkan. Resan, hotell, ring, klänning och restaurang är klart och beställt. Vi kommer äta på the standard grill som ligger i meatpacking district och har grymt bra mat och det är även väldigt fint och mysigt med väldigt bra service. Dock har jag inte bestämt frisör eller omj ag skall sminka mig själv, är lite osäker på om man kommer känna sig missnöjd om någon okänd sminkar en. Har ni några försag på frisör?

• Emma201209

Hej Hoppas ni får jättefint väder, du måste skriva hur allt gick när ni kommer hem. I New York är det inga problem att hitta fina blommor, de säljer rosor i varje hörn. Tror att man själv kan få ihop till en jättefin bukett själv bara man har lite tålamod....jag kollade om man skulle beställa bukett men det är inte värt priset. Hittade ni ngt bra ställe att äta tillslut?

• Emma201209

New york 2012, rosorna är faktiskt billigare och oftast finns stort utbud av olika färger och sorter. Ha en bra resa!

• Emma201209

Ang prisfrågan, Vi gifter oss via svenska kyrkan i central park o då blir priset 1000 dollar då detta är på annan plats än i kyrkan. Ang all matfrågor, min sambo friade till mig på the view restaurangen så det har en speciell plats i mitt hjärta men det är faktiskt inte den bästa maten och har överpriser då det är ett turistställe, man betalar för upplevelsen och inte för maten. Vill man ha god mat så rekommenderar jag ngt annat ställe. De andra ställena som nämns har jag ej ätit på men ett ställe som jag verkligen rekomenderar är standard grill i meatpacking. Suverän mat, mysigt o fint, grym service men inget overfancy... Beror på vad man är ute efter!

• Emma201209

Gud vad kul att höra om eran resa. Trist med vigselförättaren och blommorna men det ordnade ju sig i alla fall. Hoppas det går bra hos skatteverket. Hur hade du frisyren?

• Emma201209

Åhh vad kul att det snart är dags för flera av er, själv får jag vänta till september...längtar så! Har precis skickat iväg hindersprövningen och namnbytet till skatteverket så nu börjar man i alla fall känna att det blir dags. Skall iväg i juni o göra sista klänningsprovningen innan jag får den slutliga klänningen hemskickad till mig. Spänd på slutresultatet.. Ang sminkning, en kompis till mig bokade in sig på en sminkning på makeupstore innan hennes bröllop för att få tips och liknande, kostade 500, och då fick hon plocka produkter för denna summan så sminktipsen och provsminknigen ingick typ, tänkte bara ge detta tips. Hon var väldigt nöjd och sa att det hjälpte henne när hon sminkade innan hennes bröllop.

• Emma201209

Till linds an ang tax, ibland lägger de på gratitude på notan och ibland inte men oavsett så betalar man gratitude på melkan minst 10% upp till 20 % baserat på hur bra man tycker att det är. Tax lägger de alltid till på slutnotan. Priserna på menyn är alltid exl. Tax. Vet inte om den är 6 % el 8%. Är man mer än tror det är 8 ersoner så läggs alltid serviceavgift/ gratitude på notan. Hoppas det hjälpte... Ha det så bra där borta!

Svar på tråden New York 2012