• My Wedding 2011

New York 2012

Tänkte starta en tråd för alla oss som är i planeringsstadiet för ett New York bröllop år 2012.
    Ett ställe för oss att utbyta idéer och funderingar, och hjälpas åt att fördriva tiden tills det är dags vår den stora dagen!

Hoppas det finns fler än jag som uppskattar att prata av sej om ditten och datten.

Själv planerar jag och min blivande bröllop till hösten 2012 i New York.
    Vi har väldigt nyligen bestämt oss för detta upplägg och det mesta är på funderarstadiet.

Välkomna hit alla New York-brudar!

• Svar på tråden New York 2012
  • Lisen50
    newyork2012 skrev 2012-02-23 16:08:33 följande:
    Hur går det för er?

Vi har betalt vår vigselförättare och börjat pussla ihop cermonin, känns väldigt verkligt nu! Jag har beställt en klänning och går och väntar, den ska komma i slutet på mars så det är ett tag kvar. Börjar fundera lite på blommor, hur gör ni andra?

Liz82 - Jag har pratat med Elin som är frisör i New York som ska fixa mitt hår. Vet dock inte hur bra hon är men jag tror nån annan använt henne som blev nöjd! Maila henne och kolla, elinnyb@hotmail.com">elinnyb@hotmail.com.

Hej ser nu att ni använt er av vigselförättare, skulle bli jätteglad om du kunde berätta var du gjorde det och vad det kostar och vad som ingår i priset. Vi gifter oss i november och är i full gång med planeringen.

• AnnaSolMaj
    My Wedding 2011 skrev 2011-03-20 14:08:36 följande:
    Tänkte starta en tråd för alla oss som är i planeringsstadiet för ett New York bröllop år 2012.
    Ett ställe för oss att utbyta idéer och funderingar, och hjälpas åt att fördriva tiden tills det är dags vår den stora dagen!

Hoppas det finns fler än jag som uppskattar att prata av sej om ditten och datten.

Själv planerar jag och min blivande bröllop till hösten 2012 i New York.
    Vi har väldigt nyligen bestämt oss för detta upplägg och det mesta är på funderarstadiet.

Välkomna hit alla New York-brudar!
    Vilken super ide. Vi skulle jätte gärna ha viljat gifta oss i New York, men valde sen Skåne eftersom det kändes lättare... undersökte dock en massa och skulle ge lite tips.. reser själv ofta dit. älskar New York.. 
    Jag vet att svenska kyrkan i NY är väldigt bra på att hjälpa med massa grejor, så bra att kontakta dom.
    Fotograf kan kännas skönt att ha en svensk, tycker ibland amerikanska fotografer kan bli lite cheasy.. Men smak sak. Sen platser att ha fest vet jag faktiskt inte mkt om. Hmm.. Men mat är altid underbart i NY efter min erfarenhet.. Det är sådant stort utbud..
    Ja ni ska vara välkomna att fråga.. Jag önskar jag skulle planera bröllop där nuuuu.. Lycka till..  
  • newyork2012

Det händer inte så mycket i tråden. Hur går det för er? Vi har som sagt bokat en borgerlig vigselförättare och ceremonin kommer vara i central park. Hör av er om ni vill ha kontaktuppgifter. Väntar och hoppas på att klänningen ska sitta perfekt. Men har fortfarande inte kommit på hur det blir med blommor, några förslag?

• Lisen50
    newyork2012 skrev 2012-03-07 09:18:39 följande:
    Det händer inte så mycket i tråden. Hur går det för er? Vi har som sagt bokat en borgerlig vigselförättare och ceremonin kommer vara i central park. Hör av er om ni vill ha kontaktuppgifter. Väntar och hoppas på att klänningen ska sitta perfekt. Men har fortfarande inte kommit på hur det blir med blommor, några förslag?
    Hej hej..vad fick ni betala för den borgerliga vigselförättaren?
  • newyork2012

Finns det någon kvar härinne?

Jag funderar på det här med klänningen, hur fraktar ni den över atlanten? Kan man ha med den som sitt handbagage på planet i en resegarderob? Har försökt kontakta vårt flygbolag men får inget svar.

• EKBSTI

Undrar precis samma sak.. om man trycker ner den i resväskan blir det ju inte mycket plats till annat samtidgt som den blir helt platt och skrynklig. Ni är väl några som varit där redan?

Har bokat frisör men funderar på att boka make-up artist med, är det någon som har tips på det?

• Linsan

Hej!
    Jag hoppar på denna tråden GladJag och sambon diskuterar att åka till NY och gifta oss redan i sommar. Vet inte om det är riktigt realistiskt med så kort varsel men blev helt insnöad på detta. Har nu suttit klistrad vid datorn och läst allt jag kommit över. Vi tänker oss att åka själva och vara borta en 7-10 dagar. Har kikat lite på färdiga paket från Meritus.. Någon som övervägt det? Är det mycket dyrare än att fixa fotograf o.dyl själv eller är det värt servicen? 

• newyork2012

Har fått tag på flygbolaget, det är okej att ta med sig en resegarderob men de kan inte garantera att de kan hänga upp den på planet, utan att man kan få lägga den bland det andra handbagaget.

Lisan - Klart ni hinner med ett bröllop redan till sommaren! Vi åker också själva, och tittade på Meritus men sedan var det någon i tråden som skrev att de hade blivit dåligt mottagna av de så vi valde att fixa allting själva. Det tar tid att sitta och leta och fixa, men man kan få mycket tips hör på bröllopstorget! Angående priset så tror jag det blir billigare att fixa bröllopet själv, och det verkar inte jättekrångligt. Vi gifter oss i maj i central park :)

• Linsan

Newyork2012: Tack för ditt svar! Trevligt bemötande vill man ju ha! Kanske ska fixa själv i alla fall... Har du några bra tips på kontakter du tagit?

Svar på tråden New York 2012