• EKBSTI

New York 2012

Hej alla!

Jag och sambon har så smått börjat planera inför bröllop i NewYork till våren men idag när vi skulle ringa Svenska Kyrkan i NewYork så kom vi inte fram. Vi ringer numret på deras hemsida och har tagit hänsyn till tidsskillnaden men det fungerar ändå inte. Någon mer som haft problem att komma fram dit?

Tar gärna emot tips på allt möjligt, frisör, fotograf osv som kan hjälpa oss i planeringen!  Glad

• EKBSTI

Vi har kommit fram och bokat tid
    Dags att ta tag i planeringen nu då, har kollat lite på fotografer och florister men skulle behöva tips på frisör faktiskt. Någon som har tips?

• EKBSTI

Hej twentynine,
    Jag skulle bli jätteglad om du kunde skicka bild på hur din frisyr blev. Undrar också ungefär vad det kostade hos henne samt om ni gjorde en testuppsättning eller körde direkt på bröllopsdagen?!

• EKBSTI
    twentynine skrev 2012-01-14 21:57:02 följande:
    Hej EKBSTI, jag skickar ett Inboxmeddelande till dig :)
    Tack för det! Tror nog att jag ska ta och maila henne och kolla om hon kan fixa min frisyr med.

Någon som har något bra restaurangtips? Vi ska bo på The Standard på bröllopsnatten så något i meat packing district hade varit fint!
  • EKBSTI

När byter man då officielt efternamn (om man nu väljer att göra det) är det först när vigseln är registrerad i Sverige? Alltså någon vecka efter vigseln efter man fått de officiella pappren och skickat in dem?

• EKBSTI

Är det någon som har en högupplöst bild på frihetsgudinnan som jag skulle kunna få? Ska använda en bild på övre delen av frihetsgudinnan på vår inbjudningskort och många av de bilder som finns på nätet är tyvärr för små.. Så om någon redan varit där och fotat vore jag superglad!

• EKBSTI

Undrar precis samma sak.. om man trycker ner den i resväskan blir det ju inte mycket plats till annat samtidgt som den blir helt platt och skrynklig. Ni är väl några som varit där redan?

Har bokat frisör men funderar på att boka make-up artist med, är det någon som har tips på det?

• EKBSTI

Sweet12, nytt från November är att man inte behöver ha hindersprövning om man gifter sig i svenska kyrkan. Men om man ska gifta sig på annat vis är jag osäker på om det behövs.

Svar på tråden New York 2012