• annat83

New York 2012

Hej alla NYC brudar! Jag är alldeles nygift, jag och min man gifte oss i svenska kyrkan den 19 maj, det var en alldeles magisk dag som började med att Jenna Kyle och hennes kollega hårtjejen Alyssa kom och fixade mig. Jag kan verkligen rekommendera Jenna, hon var superduktig på att sminka och kom till vårt hotell, jätteskönt! När jag var fixad så åkte vi iväg och fotades av Maria Melin, jätteduktig och härlig kvinna, vi fick bilderna igår och de är så vackra. Hon fotade även själva vigseln och gruppbilder efteråt på oss och alla gäster. Det var en otroligt häftig känsla att gå runt iklädd brudkläder i New York, speciellt i Central Park. Folk gratulerade oss, fotade oss och vi hade massvis med åskådare vid alla fototillfällen. Vår präst Mona var personlig och rar, jättenöjda är vi med både henne och kantorn David som spelade så vackert att många av de svenska gästerna fick tårar i ögonen:) Sedan bar det av till New Jersey där vi hade fest. Min svärfar är makedon så vi blev ganska många på festen utöver våra närmaste familjer som flygit över för att vara med på bröllopet. Vi bodde på Waldorf Astoria som jag kan rekommendera starkt, det var verkligen ett perfekt hotell att bo på under bröllopshelgen. Bröllopsresan gick till Honolulu, paradiset på jorden. Imorgon åker vi hem till Sverige igen, nygifta och utvilade efter tre veckors semester. Ni som väntar på att åka, ni har den största och mest fantastiska upplevelse i ert liv framför oss. Jag är så otroligt glad och lycklig över att vi valde att gifta oss i New York!!

• annat83

Glömde lite av det praktiska! Vi ordnade marriage license dagen efter att vi kom till new york, gå dit tidigt så slipper ni köerna! 35$ kostar det och betalas med kort. Ska ni gifta er i svenska kyrkan, ta med detta då ni träffar prästen tillsammans med vigselintyg från hemförsamling.

Svar på tråden New York 2012