New York 2012
en fråga, vad kostade själva vigseln? som jag förstått det är det rätt dyrt att gifta sig utomlands, det är ju inte direkt gratis som i sverige.. ? någon som vet?
en fråga, vad kostade själva vigseln? som jag förstått det är det rätt dyrt att gifta sig utomlands, det är ju inte direkt gratis som i sverige.. ? någon som vet?
har följt denna tråd ett tag och det är så kul att läsa om alla era bröllop :)
Drömde lite om att smita iväg till New York men efter att ha pratat om hur vi vill göra, så kommer vi ta det i sverige istället. Detta för att kunna ha barnen med, och 4 barn blir lite väl saftigt och en helt annan sorts resa om de inte fick följa med.
Men klurar nu på om jag inte ska ta och överraska min blivande med en bröllopsresa dit?
Han vill jättegärna åka dit och han, precis som jag har aldrig varit där. Det vi pratat om är att ta en specificerad sista minutenresa ca 1 månad efter bröllopet. Men det vore verkligen så skoj att få överraska honom med att vi åker dit, även om vigseln inte blev av där.
Har ni några hotelltips? Kollade lite på hotels.com och blev lite kär i Waldorf Astroria som man sett på filmer o så. Vill ha ett fint hotell som är mysigt och centralt. Men det kanske går att hitta andra hotell som är fina de med och billigare, vilket ju inte vore fy skam :)
ok, vad betalade ni för era hotell? kollade 5 nätter tror jag det var, och då fanns priser från 13 000 kr .
Ja det vore skoj att överraska så. Får kolla runt lite på hotellen och se vad det blir :) hittade en resa tur och retur för 2 personer för 9000 kr för flyget. Det borde väl vara normalt pris eller går det att hitta billigare tro?
ah, kollade bara på nåt ställe och då var det ett byte. Direktflyg vore ju bra mycket skönare. Tack för tipsen!
ah, ok.. tror ni det räcker att åka mån-fredag eller ska man ha en hel vecka?
sorry att jag bara pumpar er med frågor :)
vilja. ååh så fint och grattis. allt låter helt fantastiskt och era bilder ser underbara ut :)
ni som varit iväg till New York, hur mycket ska man beräkna per skalle väl på plats? Vi bor ju på hotell som inte har någon form av kök/lägenhet och lär äta ute varje måltid, även frukost som inte ingick i hotellrumspriset.
är 1000 kr per skalle och dag rimligt om man inte tänkt shoppa massor, eller är det för högt räknat?
vi villnog se en hel del av staden och äta gott. Vi kommer antagligen inte shoppa massa kläder eller så. Visst, något kanske om man nu hinner och vill, men det är ingen shoppingresa liksom :)