Inlägg från: Brollop2011 |Visa alla inlägg
  • Brollop2011

New York 2012

Hejsan! 
    Jag är "nygammal" här. Har inte varit så aktiv innan. Jag och min sambo förlovade oss 2010 och då var planen att vi skulle gifta oss 2011.....därför heter jag Brollop2011. Sedan blev det väldigt köriga projekt både för honom och för mig på våra arbeten så vi lade alla bröllopsplaner på is, men så bestämde vi oss för några månader sedan att i år slår  vi till!

Nu har vi bokat svenska kyrkan i New York  i september, bokat fotograf, boende för alla som följer med (närmaste familjerna) och hår och smink. Min vigselring är också beställd för några veckor sedan och IDAG valde jag klänning. Jag tyckte det var otippat svårt med klänningen då jag vill ha något enkelt eftersom det blir ett väldigt litet bröllop, men jag hittade vad jag ville ha :)

Men men, jag ville bara presentera mig. Vore kul att utbyta tips och ideer med er andra New York-brudar (eller andra som älskar New York för den delen).

Hälsn.

AT 

• Brollop2011

Hej! Jag är ju inte här så ofta men i måndags kom vi hem från vår vigsel i New York. Det är svårt att förklara vad vi upplevde med skrivna ord men det kändes som att vi var med i en film. Jag och min man (!) har varit mycket i New York men det hade ingen annan i våra familjer... Vi turistade som vi inte gjort sedan innan barnen och visade familjen VÅR favoritstad i världen. Så, Vi var jag, min man (!), våra barn, föräldrar och syskon med familjer. ALLA på svenska kyrkan var helt fantastiska! Både Måna och Stellan är så otroligt fina. Vi hade Helena Liljeberg som både sjöng och gjorde brudbukett (utan att vi förstod att hon skulle göra båda :)). Vi är väldigt musikintresserade och Helena är alldeles fantastisk! Dessutom gjorde hon min drömbukett med rosorna jag älskar mest med offwhite som basfärg och svagt rosa på toppen och en liiten aning grönt emot bladens fot. Som fotograf hade vi Michael Skoglund och han var också helt fantastisk! Vi har bara fått ett smakprov än men bilderna ser så otroligt fina ut.....och jag hatar att bli fotad..... Har någon fler frågor om bröllop i New York. Hör av er! Hälsningar Bröllop 2011 som blev 2012

• Brollop2011

Tack! Vad härligt att ha det framför sig! Vi hade diskuterat med kyrkan om solist men visste inte att det var vår florist som skulle sjunga. Jag vet inte riktigt vad vi betalade för blommorna, men det var ganska dyrt. När det gäller restaurang så är ju utbudet gigantiskt. Beror lite på vilken mat man gillar och om man vill ha en lugn, intim restaurang eller en stimmigare. Jag älskar Nobu för maten, Pastisch för atmosfären och Boathouse för att det är mysigt. Har inte varit på de här riktigt fina michelinkrogarna på länge men där är det nog viktigt att man bokar i god tid. I och med att våra barn och syskonbarn var med hade vi ett private dining room på vårt hotell. Det kommer alldeles säkert gå hur bra som helst för er. New York är en stad där allt är möjligt och det går alltid att lösa saker på plats. Massor med lycka till!

Svar på tråden New York 2012