• Linsan

New York 2012

Tack så mycket, Vilja Glad Vi ska ju bara vara vi två så jag antar att det inte är någon panik med att bestämma restaurang men jag ska ta tag i det. Stället som ni bokat såg helt fantastiskt ut. Underbara fönster och rustik atmosfär!!

• Linsan

Vi kommer att gifta oss i City Clerk's office och där är vigselavgiften  $25.00. I svenska kyrkan kostar det $600.  Oavsett var man gifter sig behöver man en bröllopslicens som kostar $35.00

Men det behöver inte bli så dyrt alltså :) 

• Linsan

Tack så mycket för alla tips, Vilja! Skrattande River Café eller The View har jag spanat in som möjliga alternativ redan men de andra ska googlas snarast Skrattande Opentable har jag missat helt men ska genast undersöka detta! 

• Linsan

Puff Flört  NewYork 2012: Har ni kommit hem ännu?  
    Hur går det för er andra? Mindre än en månad kvar tills vi åker!!! 

• Linsan

Åh, så roligt att läsa och höra att ni haft det så bra (trots vigselförättaren och blommorna)! Tack för att du tog dig tid att skriva så mycket! Skriv gärna när ni fått besked från Skatteverket så vet man om man ska besvära sig med den där stämpeln eller inte Glad The River Cafe verkar fantastiskt! Längtar ännu mer till vår resa nu!

• Linsan

Lipan: Såå roligt att läsa om ert bröllop och er resa! Du såg fantastiskt vacker ut och tack för tipset av restaurang!

• Linsan

Tiden rusar på och det är så mycket att göra på jobbet att jag inte hunnit ta in att det snart är dags... Jobbar tom den 20 juni och åker den 22 för att sedan vigas den 26. Inte klokt! Jag har en del kvar att fixa.... Djupa andetag! I helgen ska vi gå igenom allt för att se att vi har koll. Kanske dags att boka restaurang som jag tjatar om här inne men aldrig blir färdig till Flört  Så roligt att läsa om alla andra, tack!

• Linsan

Hej allesammans!

Nu är det endast fem dagar tills vi reser men det är fortfarande overkligt. Kommer på en massa saker som inte är fixade...

Några frågor:

Lipan: Ditt fina halsband, var köpte du det?

Funderat mycket kring restaurang och hur mycket vi ska spendera på detta? Ni som varit iväg, vad hade ni för budget för middagen? Vi är ju bara vi två men det småländska i mig tycker att ca 370 dollar är lite mycket samtidigt som vi verkligen vill att det ska vara fint...  Har prel.bokat ett bord på the River Café...

Många tankar som snurrar här alltså... Hur går det för er andra?

Kram L 

• Linsan

Tack för dina råd, Vilja! Det blir nog bra med The River Café. Gillade det direkt när jag såg utsikten :) När är det dags för er?

Ni som varit i NY tidigare kanske kan hjälpa mig att reda ut en sak. Visst är det så att det på de priser som man finner på menyn tillkommer dricks ( gratitude ca 18%) samt deras vanliga moms på 8%?

Har aldrig varit i USA tidigare :) Tacksam om någon kan reda ut detta!

Kram L 

• Linsan

Nu är The River Café bokat och klart Skrattande Det blir nog bra och det får kosta helt enkelt. Hellre för dyrt men helt nöjd. Får hålla in på något annat om det behövs...

Kvar att fixa tills på fredag när vi åker är lite småsaker såsom vilka smycken jag ska ha, köpa band och nålar om jag ska göra egen bukett, prova att sätta upp håret, klistra fast "I do"-strass under skorna, planera packning, betala räkningar så att de dras när vi är borta, prata med grannarna om att vattna i trädgården... Ja, lite smått och gott helt enkelt men allt riktigt viktigt är ordnat. Skönt! Det ska bli helt fantastiskt att komma iväg och att få bli min älskades fru Hjärta 

• Linsan

GULP Foten i munnen Nu är det inte många dagar kvar! På fredag åker vi!! Solig  Har lite resfeber emellanåt men nu börjar det att kännas att det är på riktigt! Vädret verkar inte vara på vår sida i NY men det kommer ändå att bli världens bästa resa!

• Linsan

Hej allesammans!

Nu har jag kommit hem ifrån New York som en nybliven och lycklig fru Hjärta  Vi har haft en fantastisk resa! Ska summera bröllopsdagen lite :)

På morgonen åt vi lång och lyxig frukost innan vi började att göra oss i ordning. Jag gjorde buketten själv med hjälp av underbara rosor som jag fann, band och nålar som jag hade med mig hemifrån. Jag satte även upp håret själv och sminkade mig. Vi hann bli oväntat nervösa och vid lunch skickade vi sms till alla våra ovetande släktingar och vänner.

Vid halv ett mötte fotografen, Michael Skoglund, upp på hotellet och vi gav oss av till Central Park i bil som vi hyrt genom hotellet. Mycket trevlig chafför och rymlig bil med aircondition, vilket behövdes :) Efter en stunds fotograferande i Central Park åkte vi vidare till Brooklyn Bridge och senare en mysig gränd. Efter ca 2, 5 timmar åkte vi till City Clerk's office och tog en nummerlapp.

Det var ganska mycket folk och vi var lite sent ute men allt gick bara bra. Vi lyckades trycka in två "I do" var vilket nog inte var meningen :) Fotografen var med som vittne. Michael Skoglund är en toppenfotograf som jag verkligen rekommenderar. Vi blev mycket nöjda med bilderna som vi fick tre dagar efter vigseln.

Efter själva vigseln tog vi en taxi till hotellet där vi ringde våra föräldrar och roade oss med att läsa sms.

På kvällen åt vi en fantastisk middag på River Café. Mycket nöjd med det valet efter allt mitt velande. Utsikten är magisk, maten utsökt och servicen på topp. Trots att vi inte ätit så mycket under dagen kunde vi inte äta upp. Det var nog pressen som släppte men vi hade det såå mysigt.

Sammantaget är jag oerhört nöjd och lycklig med hur allt fungerade under dagen. Det som finns att klaga på är mitt eget fel, ett par kilo till som skulle tappats och allt för höga klackar för att fungera väl, men det är verkligen småsaker. Jag är världens lyckligaste fru som nu roar mig med att gå igenom alla 285 bilder från fotografen för att välja ut gobitarna! Hoppas att ni som snart ska resa får en härlig resa!

Kramar Linsan

• Linsan

majja: Jag har också bara varit i NY en gång och tittade på hundratals hotell innan vi slutligen valde Novotel Hotel Times Square vilket vi blev jättenöjda med. Vi fick ett helt nyrenoverat rum på 27kvm med utsikt över både Times Square och Hudson River. Det är så svårt att bestämma hur mycket man vill lägga på boendet... Waldorf är verkligen en klassiker och jag övervägde det men bestämde att vi inte tyckte att det var värt pengarna.. Hotellet som vi valde ligger verkligen mitt i smeten vilket vi tyckte var smidigt. Lycka till med hotellvalet! Ingen dålig överraskning Skrattande

• Linsan

Vi bodde 7 nätter på Novotel och det kostade strax över 15 000:-

• Linsan

Flyget låter normalt, tycker jag. Vårt kostade lite mer då det var direktflyg och mitt i sommaren. Jag vet att man kan göra riktiga fynd på flyget om man är ute i god tid dock. Kolla flygresor.se och mrjet är mina tips :)

• Linsan

Vi resonerade som så att vi ville ha ordentligt med tid när väl gjorde denna resan. Vi ville hinna uppleva och se så mycket som möjligt. Liksom Lipan så gifte vi oss "over there" så det tog ju tid i anspråk men jag skulle ändå rekommendera en vecka. Där finns sååå mycket att uppleva!

• Linsan

Så roligt att läsa, vilja! Era bilder är superfina! Grattis elroy! Du har något fantastiskt att se fram emot! Jag sminkade mig själv så jag har tyvärr inga tips att komma med..

Svar på tråden New York 2012