minnilee skrev 2011-03-20 23:37:39 följande:
Barn bara är välkommna på vigseln och att det är betalbar efter middagen??
En annan fråga.. Mina två brudtärnor är klara men min sambo ska fråga sina tvä vänner om bestmen, efter att inbjudningskorten är skickade. Och vi ska beställa korten nu. Alltså kommer vi inte hinna fråga dom! Kan gästerna osa till ena brudtärnan eller brukar det alltid vara till bestmen eller tostmaster? Min sambos två vänner är rätt blyga så de kanske inte blir någon tostmaster. Kan man ha två bestmen föresten??
eller kan de osa till oss? hmm..
Skriv i ett informationblad som ni skickar med inbjudan något i stil med:
•
Barn Bröllopsfesten är enbart för de vuxna som fått inbjudan. Däremot är era barn varmt välkomna till vigselgudstjänsten, om Ni tror att de uppskattar ceremonin i kyrkan.
(– – –)
•
Betalbar Efter middagen finns möjlighet att köpa drycker i baren. Medtag kontanter!
I USA har man en (1) best man, resten av brudföljets manliga del kallas ”groomsmen”. Men om ni gifter er i Sverige kan ni ju kalla dem på svenskt vis, d v s
marskalkar.
Gästerna kan som några skrivit ovan svar ifall de kommer eller ej till värdparet, t ex era föräldrar eller någon vän eller till er. Vi har låtit M2B:s mamma stå som mottagare av
OSA-svar eftersom hon är bra på sådant, och så har vi skapat en allmän mailadress.
Detta har inte något att göra med vare sig toastmaster eller marskalkar!
Ni behöver inte ha en ”toast madame”, ordet
”toast master” fungerar för både män och kvinnor.