• Å och D

Har ni också problem med svärmor?

Hmm... Den här diskussionen skulle ni ha tagit INNAN ni tog emot pengarna. Men, jag förstår hur hon tänker, hon betalar och borde ha ett inflytande. Har hon fransk ursprung förresten? Då kan andra traditioner också komma in i bilden, än våra?

Jag tror du bör gå längre ner i roten till detta, dvs hur ni vill ha er relation långsiktigt. Finns det en möjlighet att prata med henne och säga EXAKT hur du känner? Utan skuldbeläggande, utan snarare berätta hur DU reagerar på hennes agerande, inte att hon gör FEL. För i hennes bok gör hon inte fel, det är du som har fel, tycker hon...Ni kanske ska prata om hur ni vill att planer för olika viktiga ting ska hanteras, innan man sk går till handling. Får ni en bättre förståelse för varandra, kommer det att gå bättre i framtiden. Om inte så är ni kvar i samma problem, bara i en annan situation, längre fram.  

En annan sak som är ännu viktigare. I dina kläder hade jag haft en diskussion med min respektive om hur vi agerar när den andre hamnar på "kant" med våra föräldrar. Utan din blivande mans support kommer du att vara chanslös mot en så stark kvinna framöver.

Säg som det är, det är mitt råd. Tänk bara på HUR du säger det.

Svar på tråden Har ni också problem med svärmor?