Inlägg från: SnartFruSir |Visa alla inlägg
  • SnartFruSir

Har ni också problem med svärmor?

Vi gjorde tvärt om. Vi gick till våra föräldrar först och frågade om de var några de ville att vi skulle bjuda med. De två par de nämnde (typ extrafamiljer till oss) var de enda de sa att de gärna ville att vi skulle bjuda.

Min killes farfar däremot... Han vill att vi ska bjuda in massor med släktingar som min kille aldrig ens ha träffat. Men jag behövde inte sätta ner foten, för min kille sa ifrån direkt: Alltså, vi har fått "välja bort" vänner och bekanta för att vi blev för många, och nu vill du att vi ska bjuda in släktingar som ni inte har träffat på 50 år? Nej, det går vi inte med på.

Men även han, precis som din svärmor, sa att folk kommer inte att komma. Det är mer bara gesten som är den viktiga. Men vi sa att vi kan ju inte chansa på det. Och avrför ens bjuda folk som man varken vill eller kan ha plats för?

Jag hoppas det löser sig för er. Men ni kanske kan göra en variant annars där ni bara bjuder in till vigseln men inte festen? Tror inte fransmännen åker hit för att sitta i kyrkan i 38 minuter liksom.

• SnartFruSir
    Gopplan skrev 2011-03-22 19:13:38 följande:
    Ja, det kan man undra. Fästmannen säger att vi kan skylla på hennes aristokratiska franska uppfostran
    Smart man. Blame it on the French :=)
Svar på tråden Har ni också problem med svärmor?