Ciccci skrev 2011-03-21 22:03:25 följande:
Så du menar att du skulle bjuda en vän o hans/hennes pojk/flickvän som bott tillsammans i 1 vecka.. bara för att de BOR tillsammans?
Ja, det tycker jag. Bor man tillsammans är man ett erkänt par och i min värld, alla som jag känner, är seriösa när de väljer att flytta ihop med någon. Jag och min sambo flyttade ihop inte ens 6 månader efter vi träffades första gången, men vi var ett väldigt seriöst par.
Jag tycker att man ska bjuda par som bor tillsammans, är förlovade, varit tillsammans en längre tid osv. när inbjudningarna skickas ut. JAG tycker alltså det. Det betyder inte att andra inte kan tycka annat.
Ni gör absolut som ni vill, vill ni inte att hon kommer, så bjud henne inte. Som jag sa tidigare, så har vi haft exakt dilemma med flickvänner och sambos till våra vänner som vi inte velat bjuda, men det hör till god ton att göra det. Dessutom vill vi inte döma våra vänners förhållanden och säga att "ni är inte ett seriöst par", för det vet ju faktiskt inte vi egentligen. Vi vill heller inte riskera att våra vänner inte ska vilja komma pga att deras flickvänner/sambos inte är bjudna.
Är man dock beredd på att ta det och man är säker på sin sak och vad som man själv tycker blir bäst, då ska man köra på det.