• Ciccci

"objudna" gäster!!!!

Herregud!
    Vad gör man åt "objudna" gäster?
    Pratade men en kompis till min m2b igår på msn och vi började skriva om bröllopet och så skrev han:
    "Ja, jag tar väl med min flickvän"...

Tyst som en mus blev jag...
    Hon är ju inte bjuden..
    Det stod enbart HANS namn på inbjudan!
    Vad gör man..??
    Jag låtsades som om jag fick superbråttom att lägga vår dotter, så jag skulle slippa skriva nåt på den kommentaren...
    Men vad gör man???
    Kanske jag ska be m2b säga nåt?
    Eller kanske man säger det sen när inbjudan har skickats ut och man ska svara på om man kommer eller ej...??
    JAG VET INTE!!
    Gud va svårt...

Men jag vet iaf, att jag vill egentligen inte ha henne till vårt bröllop, alltså HANS flickvän..
    Jag känner henne inte och vet faktiskt inte vem det är...
    Men sen är jag för snäll ibland och säger inget...

Vilka I-lands problem man har alltså....

Vad tycker ni???
    Hur ska jag göra???
  • Svar på tråden "objudna" gäster!!!!
  • my heart

Ja, svårt. Finns det fler som inte har sina respektive med sig?

Vi har ett antal som nyss skaffat sig tjej/pojkvänner. Som ingen av oss träffat. men valde ändå att bjuda dom.

Till för att möta ny människor tänkte vi!

Har dom varit ett par länge?

• Ciccci

Nej jag vet inte alls hur länge dom varit ihop...

Finns andra på bröllopet oxå som INTE har sina respektive med sig...

• Pinkgrape

Vi har haft lite samma dilemma.

Men eftersom vi har några som kommer ta med sina flick- och pojkvänner (som vi inte känner speciellt bra, men inte har något emot), så bestämde vi att alla får det. Trots att det finns en och två flickvänner som vi egentligen inte riktigt vill bjuda in.

Är det ingen annan som ska sina respektive med sig, så tycker jag dock att ni kan säga med gott samvete att flickvännen inte är inbjuden, utan enbart han.

Frågan är ju, tror ni han skulle ta illa upp då? Och tror ni att han gärna kommer, trots att hans flickvän inte är ibjuden?

• In Wonderland

Jag tycker det beror på hur länge de varit tillsammans. Har varken du eller din blivande träffat henne? Hade själv det problemet. Det är svårt att veta var man ska dra gränsen. Men om det är nytt och ni inte vill bjuda henne så tycker jag att det är bättre att säga ifrån snarare än senare. Det är jättejobbigt, jag vet, men man måste dra gränsen någonstans.

• Ciccci

Jag TROR att han kommer trots att inte hon är bjuden...

Eller jag hoppas det...

• Oniq

Lite paff blir man ju när det är namninbjudan och ändå får man 'jag får se om min pojkvän kommer också, han vet inte än' (!!?? Pojkvännen som tydligen blivit införskaffad för en vecka sedan?? -Kul för honom att bli insläpad i familjen på kusinens bröllop bland en massa folk som han absolut inte känner. Ren 'platsmässigt har vi det redan väldigt trång så vi har inte allförstort svängrum för oplanerade gäster. Nu löser det väl sig med just den här killen  (om han nu vill komma) då en av mina andra kusiner istället blev singel då.. men men..

Själv bjöd jag in med 'regeln' har de sällskap sedan mer än en månad tillbaka när inbjudningarna går ut så är de ett par. Tänkte inte på nykomlingar faktiskt..

Säger som TS -Hur gör man?

• Ciccci
    Oniq skrev 2011-03-21 09:42:36 följande:
    Lite paff blir man ju när det är namninbjudan och ändå får man 'jag får se om min pojkvän kommer också, han vet inte än' (!!?? Pojkvännen som tydligen blivit införskaffad för en vecka sedan?? -Kul för honom att bli insläpad i familjen på kusinens bröllop bland en massa folk som han absolut inte känner. Ren 'platsmässigt har vi det redan väldigt trång så vi har inte allförstort svängrum för oplanerade gäster. Nu löser det väl sig med just den här killen  (om han nu vill komma) då en av mina andra kusiner istället blev singel då.. men men..

Själv bjöd jag in med 'regeln' har de sällskap sedan mer än en månad tillbaka när inbjudningarna går ut så är de ett par. Tänkte inte på nykomlingar faktiskt..

Säger som TS -Hur gör man?
    Ja jag menar det!!
    Men enligt vett o etikett så är det ju bara det namn som står på inbjudan som är välkomna, men alla kanske inte tänker så eller vet om det..
    Om jag velat att hon skulle komma så skulle jag väl skrivit XX + date eller nåt?
    Nej vilka problem man kan ha ibland!
  • Pinkgrape

Jag tror absolut att det är så att folk inte har en aning om att det enbart är den vars namn som står på inbjudan som faktiskt är inbjuden. Folk räknar med att det är plus sällskap, vilket ju inte är någon självklarhet.

Riktigt svårt sådant där, för man vill ju inte heller såra någon av sina vänner genom att säga att deras respektive inte är välkommen. Det som kanske verkar väldigt oseriöst för andra, kanske är väldigt seriöst för dom. Jag tänker bara mig och min blivande, vi hade redan flyttat ihop och väntade barn 6 månader efter vi träffades första gången. Nu gifter vi oss nästan 6år senare. För oss var det otroligt seriöst redan från första stund.

Haha ne, huvvaligen, att det ska vara så svårt med inbjudningar. Man vill ju gärna ha det som man själv vill och hade tänkt, speciellt om det är lite trångt om plats osv. Samtidigt som man inte vill göra någon ledsen.

• Ciccci
    Pinkgrape skrev 2011-03-21 09:50:44 följande:
    Jag tror absolut att det är så att folk inte har en aning om att det enbart är den vars namn som står på inbjudan som faktiskt är inbjuden. Folk räknar med att det är plus sällskap, vilket ju inte är någon självklarhet.

Riktigt svårt sådant där, för man vill ju inte heller såra någon av sina vänner genom att säga att deras respektive inte är välkommen. Det som kanske verkar väldigt oseriöst för andra, kanske är väldigt seriöst för dom. Jag tänker bara mig och min blivande, vi hade redan flyttat ihop och väntade barn 6 månader efter vi träffades första gången. Nu gifter vi oss nästan 6år senare. För oss var det otroligt seriöst redan från första stund.

Haha ne, huvvaligen, att det ska vara så svårt med inbjudningar. Man vill ju gärna ha det som man själv vill och hade tänkt, speciellt om det är lite trångt om plats osv. Samtidigt som man inte vill göra någon ledsen.
    Instämmer precis med vad du säger..
    Vi har en ganska "snabb" historia vi oxå.
    Träffades o blev tillsammans, flyttade ihop snabbt o 4-5 månader senare var jag gravid.
    Hade ju känt varann i 6 månader innan vi blev tillsammans..
    Så för oss gick allt snabbt oxå..

Vi har faktiskt kanska "trångt" redan nu som det ser ut o mat o allt annat kostar en hel del..
    O kommer det många objudna gäster ås måste allt göras/räknas om..

vilka I-lands problem egentligen...
  • Pinkgrape
    Ciccci skrev 2011-03-21 09:53:27 följande:
    Instämmer precis med vad du säger..
    Vi har en ganska "snabb" historia vi oxå.
    Träffades o blev tillsammans, flyttade ihop snabbt o 4-5 månader senare var jag gravid.
    Hade ju känt varann i 6 månader innan vi blev tillsammans..
    Så för oss gick allt snabbt oxå..

Vi har faktiskt kanska "trångt" redan nu som det ser ut o mat o allt annat kostar en hel del..
    O kommer det många objudna gäster ås måste allt göras/räknas om..

vilka I-lands problem egentligen...
    Haha ja, defintivt, men dock ändå ett problem. Jag tycker inte man ska jämföra sina problem med andras :P

Ni kan inte prata med honom då och förklara läget då? Säga att det är andra som inte heller kan ta med sig sina respektive pga att det helt enkelt inte finns plats och att ni vill priorera de som står er närmast?
Svar på tråden "objudna" gäster!!!!