• lovis80

"objudna" gäster!!!!

Vi blev inbjudna till ett bröllop förra sommaren där inbjudan endast var adresserad till min sambo, vi blev lite förvånade eftersom vi levt ihop i åtta år vid den tiden. Så min sambo frågade helt enkelt sin vän vad han menade med inbjudan, om det bara var han som var inbjuden eller om det även gällde mig. Den gällde även mig och de hade varit  fler som frågat och desamma gällde dom. Lite ofint att fråga kanske men man tar ju inte för givet att man är bjuden om man inte står med. Bör tilläggas att det var ganska sårande när man kännt personerna i åtta år och inte trodde att man var inbjuden.

Känns lite Amerikanskt att man kan ta med en date till bröllop, kan det vara så han tänkte?

• lovis80

Jag håller med pinkgrape, man bjuder båda om de har ett så stadigt förhållande så de bor tillsammans.

• lovis80
    Ciccci skrev 2011-03-21 09:28:50 följande:
    Vilka I-lands problem man har alltså....

Vad tycker ni???
    Hur ska jag göra???
    Jag tycker absoluta att ni ska göra som ni själva känner för på er dag men eftersom du frågade vad vi tycker så kommer du självklart få olika svar och åsikter på din fråga.

Man bör dock vara inställd på att om man endast bjuder den ena partnen KAN detta uppfattas som mycket stötande och sårande för både den objudna och den bjudna som inte får ta med sin respektive även om inte du skulle tycka detsamma i en liknande situation.

Sen är det alltid en balansgång vilka man ska bjuda och inte, de flesta kan ju inte bjuda alla de känner av rent ekonomiska skäl.

Lycka till med allt och hoppas ni får en underbar dag.
Svar på tråden "objudna" gäster!!!!