DavidBrent skrev 2011-03-21 21:43:05 följande:
Vi kommer bjuda respektive om de bor ihop, varit tillsammans länge/är förlovade. Personligen tycker jag också att det känns konstigt att bjuda någon jag aldrig träffat, men det skulle också kännas skumt att strunta i att bjuda någons sambo/fästman/fästmö. Å andra sidan skulle jag tycka det vore jättekonstigt att fälja med på ett bröllop där jag inte ens har träffat nån av personerna som gifter sig, dvs om det är min fästmans barndomsvän han inte har träffat på länge och därför heller inte presenterat mig som hans flickvän. Kotymen säger alltså att jag ska bli bjuden för att vi bor ihop, men skulle det inte kännas konstigt för mig att gå?
Jag hade nog inte brytt mig om jag inte blev bjuden om jag aldrig träffat bruden/brudgummen, även om jag själv kommer bjuda alla etablerade par. Blev lite rörigt kanske...
Jag tycker iaf att det är bäst att prata med din vän och säga som det är, aldrig bra att försöka tiga bort en sån situation, förvirringen ökar bara!
Jag hade inte tyckt det varit konstigt att bli bjuden. Det är ju ett bra tillfälle att bli presenterad vid om det inte blivit av tidigare och kan vara början på en bra vänskap.