• Sebastiána

"objudna" gäster!!!!

Skicka ut inbjudan, där ser han att endast han är bjuden. Kanske behöver du inte säga något. Just för att slippa massa frågor om vilka som kommer att bjudas eller inte sa vi inget om bröllopet förrän efter att inbjudan skickats ut.

• Sebastiána

Apropå trådrubriken - alla gäster är ju objudna innan inbjudan skickats ut.

• Sebastiána
    Ciccci skrev 2011-03-21 18:46:38 följande:

Ja kan förstå ditt resonemang, men hur kul är det egentligen att bjuda någon på SITT eget bröllop som man inte känner, aldrig träffat och troligtvis ALDRIG kommer träffa igen?

Jag tycker själv att det är "löjligt" att tacka nej till en nära väns bröllop bara för att flick/pojkvännen inte är bjuden.. Skulle vi bjuda ALLAS respektive, även sånna vi aldrig känt eller träffat så skulle hela bröllopet bli väääldigt dyrt..

Jag själv skulle aldrig tacka nej till min nära väns bröllop, även om min pojkvän/sambo inte är bjuden.. Vänner är vänner och jag förväntar mig inte att alla ska bjuda min pojkvän heller...

Är det bara er kärlek som är viktig?
  • Sebastiána
    Pinkgrape skrev 2011-03-21 20:06:02 följande:
    Jag skulle ta fruktansvärt illa upp om min sambo blev bjuden på ett bröllop och inte jag faktiskt. Den enda gången jag tycker det är okej, är när det är grabbkväll eller en mer informell firmafest. Annars tycker att man bjuder båda i ett sammanboende par.
    Håller med! Sen kanske inte båda VILL gå. Det kanske bara är den som verkligen känner brudparet som kommer, men det är upp till paret att bestämma.
  • Sebastiána

Man får göra precis som man vill på sitt eget bröllop, men det man gör kan få konsekvenser. Om killen inte har något emot att bi bjuden själv är det ju ingen fara på taket.

• Sebastiána
    Ciccci skrev 2011-03-21 23:34:06 följande:
    Är det inte därför man är där o firar vårt bröllop? För våran kärlek??
    Att VI har gift oss för att vi älskar varandra så innerligt, eller varför ställer man till bröllop? För att bjuda obekanta?

:)
    Jovist, men samtidigt ska man väl inte dissa gästernas kärlek.

Som sagt, man får göra PRECIS som man vill. Det enda man ska tänka på är vilka konsekvenser det får. Om den här killen inte har något emot att hans tjej inte blir bjuden får det kanske inte några konsekvenser. I andra fall kan man förlora en vän. Jag skulle ta illa upp om inte jag blev medbjuden. Vi är ju definitivt ett etablerat par. Om vi precis träffats eller bara varit tillsammans några månader hade jag absolut inte tagit illa upp däremot. Det brukar räknas som etablerat när man bor ihop, men om man bara bor ihop på grund av lägenhetsbrist och inte hade gjort det annars kanske inte förhållandet är etablerat ändå.

Och om någon av mina vänner inte bjöd min sambo också skulle jag tvivla på att vi var så bra vänner som jag trodde och avveckla vänskapen.
  • Sebastiána
    Ciccci skrev 2011-03-21 23:34:06 följande:
    Är det inte därför man är där o firar vårt bröllop? För våran kärlek??
    Att VI har gift oss för att vi älskar varandra så innerligt, eller varför ställer man till bröllop? För att bjuda obekanta?

:)
    Den här killen och hans tjej kanske också älskar varandra innerligt.
  • Sebastiána
    Kär skrev 2011-04-08 21:50:16 följande:
    Jag hade inte gått men det är ju upp till var och en!
    Jag tycker det är oförskämt att bara bjuda den ena och inte den andra när de bor ihop! Men det är ju jag det. Du har ju redan bestämt dig så kör på det! Det mår ju ni bäst av! Det är väl huvudsaken! Lycka till!
    Håller med!
Svar på tråden "objudna" gäster!!!!