• Lilique

"objudna" gäster!!!!

AnnaoDennis skrev 2011-03-22 07:49:07 följande:
    Har bara läst Ts.
    Men jag tycker nog att man bjuder paren, varför kan inte hon få följa med. Jag tycker att det är taskigt och jag själv hade inte gått på ett bröllop om inte vi båda fick gå.
    Jag skulle inte kalla det taskigt. Ibland är det en nödvändig prioritering. Visst, par som bott tillsammans sedan år tillbaka anser jag naturligtvis vara en självklarhet att man bjuder tillsammans, men ibland måste man välja bort relativt nya partners, oberoende av deras levnadssituation. Det kan ju vara en kostnadsfråga också. Exempel, jag har två kusiner men en tight budget. Så antingen bjuder jag EN kusin och dennes respektive och får välja bort den andra kusinen. Eller så bjuder jag båda, men utan deras respektive, även om de har varit tillsammans i ett halvår eller mer, var ni nu väljer att dra den generella gränsen.

Men å andra sidan så skulle jag inte bjuda en partner till någon om jag vet att jag eller min M2B inte går ihop med denne heller, oavsett de varit tillsammans 1 vecka eller 1 år. Om då vännen vi velat bjuda inte känner att h*n vill komma pga av detta, då är det jättetråkigt, men på vår dag ska inte vi behöva känna oss obekväma på något sätt pga av dennes närvaro.

Nej, etiketts-"regler" är riktlinjer, inte lagar. I slutänden gör man som man vill, oavsett det är bröllop, bal eller grillfest. =D
Svar på tråden "objudna" gäster!!!!