• Jag han

Hur breda är era ringar?

Åh, det här är nog min femtioelfte tråd angående ringar.
    Är så otroligt jäkla velig :(
    Är lite nyfiken på hur breda era ringar är, tillsammans. Alltså både förlovning och vigselring. Gärna bilder om ni orkar också.

• Svar på tråden Hur breda är era ringar?
  • marielleangelina

Min förlovningsring är nästan helrund.. 2,5 mm bred och 2 mm hög. Vigselringen jag har tittat på är också 2,5 mm bred och 2 mm hög (fast kantig), alltså kommer det bli 5 mm totalt sen.

La precis ut en bild på min ring i en annan tråd, men kan ju alltid lägga ut en till =)

• Jag han
    marielleangelina skrev 2011-03-22 21:37:28 följande:
    Min förlovningsring är nästan helrund.. 2,5 mm bred och 2 mm hög. Vigselringen jag har tittat på är också 2,5 mm bred och 2 mm hög (fast kantig), alltså kommer det bli 5 mm totalt sen.

La precis ut en bild på min ring i en annan tråd, men kan ju alltid lägga ut en till =)

Vad kul att se en så smal ring. Den var så enkel, men ändå vacker.  De flesta verkar ha ganska breda.
    Har velat mellan kantig, rund, smal, tjock, bling-bling eller ej.. osv osv.. :)
    Men njää, nu har jag nog hittat två ringar som passar mig.
  • mamma56

marielleangelina, vilken vacker ring! Var har du köpt den?

• marielleangelina
    mamma56 skrev 2011-03-29 22:56:38 följande:
    marielleangelina, vilken vacker ring! Var har du köpt den?
    Tack så mycket :)

Den är en variant på Classics helrunda ring från Smycka. Har ju modifierat
    den lite så den gjordes i Smyckas egna guldsmedja, men ringen jag utgick från
    finns i Classics sortiment.
  • Etnica

4,5+4,5 mm o 2,3 mm höga. På gränsen till för höga tycker jag men det var tvunget att bli så om stenarna jag ville ha skulle få plats. Jag tror o hoppas jag vänjer mig.

• Lillskoj

Förlovningsring = 5 mm
    Vigselring = 3,8 mm

Mannens = 5 mm (likadan som min fast utan stenar)
  • Jag han
    Lillskoj skrev 2011-04-27 12:02:41 följande:

Förlovningsring = 5 mm
    Vigselring = 3,8 mm

Mannens = 5 mm (likadan som min fast utan stenar)
    Åh, så fina de var!
  • shakynose

Jag har en ganska smal ring, 3 mm och killens är 6 mm. Jag vill helst ha en ännu smalare ring som vigselring, men har inte bestämt mig än. Den blir inte bredare än 3 mm iaf. Det är mer min smak med nätta ringar.

• wiii

3,5 + 3,5, Alltså 7 mm tillsammans :)

• Freakie

Min förlovningsring är 4 mm bred och vigselringen kommer att vara det samma. Jag har väldigt små händer men det funkade ändå när jag provade i butiken

Svar på tråden Hur breda är era ringar?