Hur breda är era ringar?
Åh, det här är nog min femtioelfte tråd angående ringar.
Är så otroligt jäkla velig :(
Är lite nyfiken på hur breda era ringar är, tillsammans. Alltså både förlovning och vigselring. Gärna bilder om ni orkar också.
Åh, det här är nog min femtioelfte tråd angående ringar.
Är så otroligt jäkla velig :(
Är lite nyfiken på hur breda era ringar är, tillsammans. Alltså både förlovning och vigselring. Gärna bilder om ni orkar också.
Ni som har lite breda ringar.
Hur fungerar det?
När jag har provat breda ringar känns det som det stöter emot
på undersidan av fingeret när jag böjer fingeret.
Blir man van med det - ni som har ringar och användt dom et tag-
käns ringarna jämt?
Jag har bara provat ringar med lite bredd i affären.
Har ingen bred ring enn....men tycker dom är hur snygga som hälst!
Mina är 3+3 mm så 6 mm totalt. Och 1.5 mm höga. Passar mig bra, som har smala och små händer. Har en ring på höger ringfinger som är 6mm bred och passar perfekt. Min fästmans ring är 7 mm bred.
Min förlovningsring är 2,5 mm och min vigselring (som kom idag) är 4 mm.
www.brollopstorget.se/hem/invincible/galleri.php
Jag som ännu inte lyckats lista ut hur jag lägger upp en bild i tråden utan att ladda upp den igen (måste väl gå att bara länka in något som ligger i ens galleri, va?) länkar till galleriet istället. Min ring är 3 mm bred och min vigselring blir ungefär lika bred mellan 2 och 3 mm allians.
3,5+3,5 är mina ringar och blir då lika bred som min fästmans ring. Längtar tills jag får använda min vigselring.
Min förlovningsring är 5 mm bred, halvrund, kommer dock göras om till en kantigare/rakare variant så den passar vigselringen. Vigselringen är beställd, tror jag valde 3 eller 4 mm, alltså något tunnare än förlovningsringen. Har långa,smala fingrar så jag tycker att handen "bär upp" breda ringar bättre.
Min fästman har även han "stora" händer, hans ring är 6 mm bred.
Har tyvärr ingen bild med ringarna på fingret, då jag inte fått hem dom ännu.
Jag valde att köpa två nya ringar.
Detta blir ju då "förlovningsringen" och den är 4mm bred.
Denna blir vigselringen och är 2,5mm bred.
Tillsammans blir de ju då 6,5mm och det tycker jag känns ganska lagom :)
Min blivande kommer att ha bara en ring, en slät, som är 6mm bred.
Min ring är 3,5mm och vigselringen kommer vara 4 mm
här kommer en bild på hur det kommer bli....
Har ingen bild än men båda mina ringar kommer vara 5 mm, rak modell och vigselringen
har diamanter, från schalins. Ganska brett är det ju men vill att det ska se maffigt ut :D
Förlovningsringen är 3mm och vigsleringen är också 3mm.
Vad kul med så många svar!
Väntar på att få hämta mina.... :) Förlovningsringen kommer vara 6 mm och vigselringen 2,5 tror jag.
Längtar...
Har beställt vitguldsringar 4 + 4 mm, så tot 8 Min m2b kommer att ha en enda men den är 8mm .
bara jag fick en förlovningsring och vi båda kommer ha slätta, rätt tjocka guldringar som är öööh 5mm breda(tror jag kanske 6mm? kommer inte riktig ihåg) 18kr guld
jag kommer inte bära dem på samma handen, vigselringen kommer sitta på höger och förlovningsringen på vänster ringfingern.
[ifall ni undrar, min m2b är svensk, jag är icke-svensk och så blir det en lite konstigt blanding av olika traditioner och "hur gör man"]
det här är min förlovningsring, ringen är vitguld (14kr) och de två små stenar är diamanter. stenen är en "tsavolite" (smaragd-liknande och rätt sällan) som är himla fin. stenen är infattad med guld (18kr - så det matchar vigselringen senare, guldfärgen menar jag)
mhh det här med bilden funkar inte...
kanske går det så här?
http://www.brollopstorget.se/hem/saxomanix/gallery/phpqchjwy.jpg
Mina är 2,5 mm bred styck, helt perfekt enligt mig! ;)
Bild:
http://brollopsbloggen2011.se/forlovningsringen-och-vigselringen/