Inlägg från: 4Juni2011 |Visa alla inlägg
  • 4Juni2011

Svarta tärnklänningar?

Kan man i juni har svarta tärnklänningar mer rosa band i midjan och rosa sjal?

Marskalkerna ska ha svart kostym med rosa slips.

• Svar på tråden Svarta tärnklänningar?
  • 4Juni2011
    Blåbärsmuffin skrev 2011-03-22 10:30:18 följande:
    Varför skulle man inte kunna ha det? :)

Det är väl absolut inget problem med svarta tärnklänningar, oavsett månad... Det har ju att göra med eran stil och temafärger, snarare. Har hört om så många rock-bröllop där det är mycket svart, låter otroligt häftigt! Funderade själv på det ett tag, men då jag och m2b inte är "rockers" egentligen så valde vi bort det... Men har varit lite avundsjuk på alla coola rockbrudar sen dess :)

Sen behöver det naturligtvis inte vara rockbröllop för att det är svart, som sagt kan det ju vara temafärger som spelar in. Jag tycker det låter väldigt fint, men jag hade nog hört mig för om tärnorna är ok med det. Om du är orolig, vill säga. Så länge ni tycker det är fint så är det väl bara att köra på!
    Skönt att höra. Tärnorna var med på det, var mest fundersam på vad skulle säga när man har svart på ett bröllop och i Juni... Våra temafärger är vitt, rosa och silver men brudgummen kommer ha svart froakcoat ned rosa kravatt och marskalkerna kommer ha svart kostym med rosa slips... Har inte hitta rätt rosa nyans på några tärnklänningar men jättefina svarta till bra pris dessutom så det var då jag började fundera i de banorna att de ska matcha varandra så i stället...
Svar på tråden Svarta tärnklänningar?