Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Ni som ska ha buffe, hur många personal ska ni ha?

Vi blir 35-40. Det borde räcka med två. Vi hyr in proffs.

• Sebastiána
    moonlightgirl skrev 2011-03-24 16:11:04 följande:
    Tänkte bara höra om det är en diskmaskin i lokalen som ni ska ha eran bröllopsfest i eller om ni ber dem som hjälper er att diska för hand??

Vi kommer att bli runt 90 st om alla kommer och har lutat åt att ha 3-4 ungdomar som hjälp samt att kollegor till mig erbjudit sig att hjälpa oss så jag tänkte att de kan få ha koll och hjälpa undomarna om de behöver hjälp.  =)
    Vi har stor diskmaskin i anslutning till lokalen.
  • Sebastiána
    elingillberg skrev 2011-03-24 17:22:03 följande:
    Hej! Tänkte lägga mig i lite här! :) Jag jobbar själv en hel del på större tillställnigar som bröllop och disputationer och annat. Min erfarenhet är att en rutinerad servitris klarar ca 25-30 gäster på egen hand om det är servering.
    Då borde det räcka med 2 personer till 35-40 gäster. Vi hyr av en cateringfirma så jag hoppas att det är erfaren personal.
  • Sebastiána
    Sebastiána skrev 2011-03-26 19:56:05 följande:
    Då borde det räcka med 2 personer till 35-40 gäster. Vi hyr av en cateringfirma så jag hoppas att det är erfaren personal.
    Vi ska ha buffé... personalen ska fylla vin från Bib till flaskor och servera den (servera första glaste sedan fylla på och ställa fram på bordet för de som vill ha mer).
Svar på tråden Ni som ska ha buffe, hur många personal ska ni ha?