Inlägg från: annicka |Visa alla inlägg
  • annicka

Senaste vigseltiden ?

Humlan66 skrev 2011-03-24 22:05:31 följande:
    Jo att en vigsel tar tid det förstår jag men ett DOP.. det är ju inget riskastning osv . Borde ju fått komma 13,30 åtminstone tycker jag. Jag skrev ett mail till församlingen men det får jag inget svar på
    Tyvärr tror jag inte att ni kommer "hinna undan" till dopet 14.30 om er vigsel är 13.30. Räkna med 45 minuter i kyrkan och sedan riskastningen på det. Det blir ju rätt märkligt om dopgästerna ska kliva in i kyrkan samtidigt som era gäster kastar ris på er på kyrktrappan... Vad tråkigt att ni inte fick den tiden ni ville ha...
  • annicka
    Humlan66 skrev 2011-03-24 19:25:55 följande:
    Vi va lite sent ute med att boka kyrkan tydligen när vi väl hade bestäämt oss, för det börjar bli rätt fullt. Vi ville ha kl16,00 men den tiden va upptagen av en annan vigsel. Sen 14,30 tror jag det va så är det dop. Men hur länge brukar ett dop hålla på ?
    Hursom helst så sa hon på expiditionen surt att enda tiden va kl 13,00. Man tycker ju att dom borde ha kunnat klämt in oss åtminone kl 13,30

Nu känner vi att det blir alldeles för tidigt och en lång dag sedan för gästerna som säkerligen kommer att ge upp ganska tidigt tyvärr .Vilket vi känner oss jättelessna för. Vi har väntat 2 år på denna dagen
     Så nu undrar vi om ni har vigts efter kl 16,00 eller kommer att vigas efter kl 16,00 ?

Undrar om prästen gör ett undantag och viger oss efter den sista tiden som verkar vara kl16,00
    ( kanske det finns en präst här som kan svara på det ? )

Hur länge brukat en vigsel hålla på ? inte mer än 30 min väl ?
    Och just det, ni kan ju alltid fråga om prästen kan tänka sig att viga er 17.30 i stället. Det borde ju vara nästa tid efter den vigsel som är klockan 16.
Svar på tråden Senaste vigseltiden ?