Inlägg från: perfektionista |Visa alla inlägg
  • perfektionista

Stora hårskötseltråden!!

Om man har torrt och slitet hår så bör man göra inpackning vid varje hårtvätt. Vill man vara riktigt avancerad så använder man en leave-inprodukt efteråt.

Jag kör Redkens produkter. Scahmpon som är bra är Extreme och Smooth down. Inpackningen som är bäst är Butter treat. Också den från Smooth downserien. Som leave-inprodukt använder Jag Anti-snap.

Om man har mycket pengar att lägga på hårvård så kan man investera i Philip B Russian amber schampo. Det är dyrt, men det är vligt bra för slitet hår. Man behöver inte använda det varje gång, utan  kanske varanan eller till och med var tredje gång. Kanske ännu mer sällan. Man får känna efter.

Självklart är det bra att låta håret lufttorka och använda så lite fön som möjligt. Särskilt om man kommer att plattånga håret. Om man vill skynda på så kan man föna det halvtorrt och sedan låta det självtorka klart. Bättre än att föna det helt torrt. Använd ALLTID värmeskyddande produkter, även om du bara ska föna lite.

Man kan torka håret med en frottehandduk, men man ska inte rufsa om i håret, utan bara pressa med handduken. Använd en väldigt glestandad kam eller borste när håret är blött. Blött hår går av jättelätt.

• perfektionista

Chicita: om du tvättar håret med schampo 2-3 gånger i veckan, så skulle jag säga att du gör det ofta. Du kanske menar 2-3 gånger i månaden?

Svar på tråden Stora hårskötseltråden!!