knäböja under vigsel?
Vad jag kommer ihåg så är det väl alltid en process med knäböjning...? Men ni ska ju bara sätta knäna ner på kuddelen så det är inte att stå i 90 graders vinkel........
I mina ögon hör det till.....
Vad jag kommer ihåg så är det väl alltid en process med knäböjning...? Men ni ska ju bara sätta knäna ner på kuddelen så det är inte att stå i 90 graders vinkel........
I mina ögon hör det till.....
Jag kan tycka det är synd att det inte finns någon artighet i det nuvarande samhället som att niga/bocka. Nu ska man ignorera damen med rullator som ska med bussen, elelr inte hålla upp dörren till den som efter dig. Själv håller jag upp dörren för barnvagnar, rullstolar och äldre för så ska det vara :) men självklart har egot en sidan som gör att "jag går" synd att du stod ivägen....
Men mot äldre har jag alltid respekt för det tycker jag är en självkklarhet. Som sagt, synd att vi inte är artigare mot varandra.....
Så vad du säger är att man ska knäböja i kyrkan för att det är artigt? Men varför niger du inte då om du vill det? Om man vill hänga kvar i det gamla så är väl det helt okej på samma sätt som det borde vara helt okej att kyrkan utvecklade sina cermonier så att de hänger med samhället. Vilket jag tror de skulle vinna väldigt mycket på, men det är en helt annan tråd.