• Pinkgrape

Ser det ut som ett nattlinne?

Vad säger ni? Funkar den som tärnklänning, eller ser den för mycket ut som ett nattelinne?

Vill ha en vit och rosa klänning till mina två tärnor, 18 och 22år gamla.
    Jag vill inte att klänningen ska se så högtidlig ut, mer söt och.. ja, söt, typ.

• Svar på tråden Ser det ut som ett nattlinne?
  • Pinkgrape
    Gopplan skrev 2011-03-26 18:45:13 följande:
    Absolut inte! Jag vet inte vad du har för tjusiga nattlinnen i så fall, men den där klänningen är ju supersöt ju och ser knappast ut som ett nattlinne.
    Jag tycker inte heller att den ser ut som ett nattlinne, men fått den kommentaren om klänningen mer än en gång nu och blir så osäker :/
  • Pinkgrape
    FriPhi skrev 2011-03-26 18:50:46 följande:

Jag tycker klänningen är jättefin och de kan absolut ha den! Måste bara tipsa om den här också om du inte har bestämt dig helt, för jag skulle valt den till mina tärnor om de inte skulle vara gravida båda två. Jag beställde min klänning därifrån och det gick jättebra.

www.lightinthebox.com/Empire-Strapless-Knee-l...

Den är också jättesöt :) Men passar inte lika bra ihop med klänningen jag ska ha. Dessutom vill tärnorna inte ha utan axelband och jag vill verkligen att de ska känna sig bekväma :)
  • Pinkgrape
    Gopplan skrev 2011-03-26 18:50:48 följande:
    Jag tycker att den ser välklädd ut. Den är ju i flera lager tyg och det brukar man ju inte ha i nattinnen. Och tunna axelband passar ju bra på sommaren
    Nej, precis, jag håller med :)
  • Pinkgrape

Jag funderade först på den där klänningen från ellos, tycker den är jättefin :) Läste dock att den var liten över bysten och det i kombination med att klänningen från nelly passar bättre ihop med min gjorde att jag avstod från den på ellos. Men som sagt, jättefin är den :)

• Pinkgrape

Skönt att höra iaf att ni inte tycker att den ser ut som ett nattelinne! :D

Och jo, det är ju ett stort plus i kanten att dom kan använda den fler gånger :)

• Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-03-27 09:47:10 följande:
    Tärnklänningarna kommer passa bra med din brudklänning. Och dom där näbbklänningarna var ju jättesöta

Enda "problemet" jag har med denna tärnklänning är att fållen ser ojämn ut på båda bilderna.
    Hehe jo, det är för att den är det. Det ska väl vara lite "busigt" sådär.
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-03-27 09:51:23 följande:
    Men ska den verkligen vara sned?
    Att den är i 3 lager är ju en sak, men det är ju olika höjd på dom.
    Jopp, jag tror det. Inte så ovanligt faktiskt.
  • Pinkgrape

Om man kollar catwalk-filmen här på hemsidan, så tycker jag inte att det är något som stör iaf.

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/vero-moda-631/waldorf-corsage-dress-631220-54/

• Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-03-27 09:57:50 följande:
    Ok, jag tyckte det var för lite för att vara "med flit"...
    Men du märker väl om båda klänningarna är "sneda" på samma sätt sen i och för sig, och det är ju en sak som är enkel att fixa också Glad
    Nej och jag har hellre lite snea, men fina klänningar, än mindre fina och raka :P haha
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-03-27 10:02:11 följande:
    Lugn nu... du behöver inte försvara klänningarna Flört

Som jag skrev så tror jag att det blir bra, det där med fållen var bara en sak som störde mig.
    Och det behöver du ju faktiskt inte bry dig om alls...
    Haha nej, men jag blir ju nojig nu att klänningarna ska vara tokigt sneda när dom kommer, och inte på ett bra sätt då. Jag var tvungen att kika på ALLA bilder och filmen en extra gång! :P
  • Pinkgrape
    Sackhina skrev 2011-03-27 10:07:50 följande:
    äsch, den var ju jättefin!! Såg ju bara busigt ut...
    Så tänkte jag också. Det är två busiga flickor som ska ha klänningarna och på sätt och vis är det skönt om allt inte är helt perfekt :P Det skulle inte kännas som vi haha

Nej, jag tror det kommer bli jättebra :)
Svar på tråden Ser det ut som ett nattlinne?