• Vi2alltid

Ställa in bröllopet?

Nu har jag inte läst hela tråden, men överlag tycker jag att det hela är rätt enkelt:

Vi kommer aldrig sluta vara människor bara för att vi är gifta. Vi kommer fortfarande se andra killar och tycka att de är snygga, jag har flera gånger tänkt tanken "hade jag varit singel så hade jag nog stött på honom" Det har inget med att man inte älskar sin man att göra, utan att vi är människor som har känslor! Vi slutar väl inte känna saker bara för vi gifter oss??

Det som avgör är vad vi väljer att göra med det. Lägga energi på att tänka på det och tro att det är dåligt. Eller vara otrogen.
    Eller så gör man ingen grej av det, utan tänker "jaha, han är ju snygg" och låta det vara så och fortsätta att leva med sin man. Jag tror att det sker alldeles för många skilsmässor bara för att ena partnern tror att det inte kan vara rätt bara för att man råkar kolla åt en annan.

Det kan allvarligt inte finnas någon därute som tror att man kommer ha kittlande känslor i magen konstant i 40 år?? Det kommer gå upp och ner och vara bra och dåliga perioder. Men jag skulle ALDRIG välja bort det för att jag vill ha mer spänning  vardagen! Jag har valt att leva med min man för att han inte bara är min älskare, utan också min bästa vän, som jag vill dela både glada och svåra tider med, för alltid.

Om du däremot känner för en annan kille för att du egentligen vill fly från ditt förhållande, då är det en annan sak. Men om du trivs i ditt förhållande och älskar din pojkvän, då är inte en snygg kille ett problem.

Svar på tråden Ställa in bröllopet?