Inlägg från: 23juli2011 |Visa alla inlägg
  • 23juli2011

Ställa in bröllopet?

Jag har varit i samma situation för 8 år sedan. Jag tvekade 2 mån innan bröllopet och omedvetet letade efter äventyr. Jag visste att det var fel och pratade med min kompis som sa att "Alla vi tjejer är slampor innerst inne ".
    Hur som helst jag pratade med min blivande och han sa att "det är nervositet som talar"  och att han älskar mig jätte mycket. Vi gifte oss och första 3 år gick jätte bra . Vi fick en dotter ihop och jag trodde att jag var lycklig. Han var supersnäll mot mig och var en jätte bra pappa. Allt var perfekt men det "räckte " inte för mig. Jag kunde inte sätta fingret i det som var fel .. Till slut jag har bestämt mig att separera. Fruktansvärt hårt beslut och jätte jobbig separation där alla 3 fick bet ett högt pris- han jag och vår dotter.
    4 år senare jag träffade en man och det var kärlieken från fden örsta stunden. Vi har gått igenom massor av prövningar och vissa perioder det var skitjobbigt MEN !Jag älskar honom. Är stensäker. det finns säkert bättre,snyggare,snällare rikare men jag vill inte ha de. Jag älskar honom när vi bråkar när jag är skitarg på honom när jag är trött och på dålig humör. Vi har fått 3 söner ihop och varje dag när jag vaknar känner jag mig överlycklig att se honom bredvid.
    Jag kan kolla fortfarande på en snygg kille men inte som på ett sexobjekt utan som på en vacker tavla. Samma faktist med honom. Vi kan diskutera öppet en snygg tjej som gick precis  förbi för att båfr jag och han gillar vackra saker oh vackra människor.
    Med det jag vill säga att jag tror att varje människa har sin andra hälft där ute. Vissa lyckas med att träffa den när de är 20 ,vissa när de är 60 . Jag tror att alla vi ska ha ambitioner att träffa just honom eller henne och inte leva ihop med en kompromiss. det finns många snälla och trevliga killar där ute men det finns bara EN som passar just dig.
    Jag tror att vi skulle slippa massor av vårdnadstvister ,olcykliga barn som ser sina föräldrar bråka och skilsmässor om vi skulle bara våga tro och ha ambitioner att hitta den enda riktiga andra hälft.

Svar på tråden Ställa in bröllopet?