Vinterbröllop
Hej hej!
Vi ska gifta oss i februari 2012 och kommer har vinter, snö och is som tema på bröllopet? Skulle behöva lite tips på dekorationer, blommor och lekar inom vintertemat!
Hej hej!
Vi ska gifta oss i februari 2012 och kommer har vinter, snö och is som tema på bröllopet? Skulle behöva lite tips på dekorationer, blommor och lekar inom vintertemat!
Vi gifte oss i december och fotades utomhus. Min klänning var jäääättestor (se i galleriet) så jag gjorde faktiskt så att jag hade termobyxor under! Det syntes inte ett dugg och jag kunde skutta runt i snön utan att frysa i min baraxlade klänning! Halva fotograferingen hade jag dock vargpäls på mig...
Hej!
Vad roligt att det är flera som ska gifta sig i vinter! Jag och min sambo ska gifta oss i februari 2012 i Finland. Vi kommer att ha festen på vinden till en restaurang i ett gammalt trähus. Kyrka, festlokal och präst är alltså bokade. Nu håller vi på och funderar kring maten, program, färger osv. Klänningen måste också fixas snart.
Temat kommer att vara skottland eftersom vi båda är älskar det landet! Vi funderar på att ha en traditionell céilidh, en sorts skottsk parbytesdans för att alla ska komma igång efter maten. Färgerna vill jag gärna att ska vara varma, inte isiga och kalla som det ofta är på vinterbröllop.
Andra funderingar är kring inbjudningskorten. När borde man skicka ut dem för ett bröllop i februari? Oktober/November?
Hur har ni andra tänkt kring bordsplacering och liknande? Kommer ni ha "uppgifter" som de som sitter vid de olika borden kan lösa om det blir dötid? Vi kommer i alla fall att ha berättelser om gästerna i programbladet, det brukar vara rolig läsning och kanske någonting att prata om ifall alla inte känner varandra.
Hejsan, kul med en vinterbrud till :) Vilken dag i februari är det? Ni verkar ju ha kommit en bit i planeringen :)
Vi har beställt save-the-date kort som vi ska skicka ut i juli. Sedan har vi tänkt skicka ut inbjudningarna i november tror jag. Så de hinner före julkorten! Hoppas alla osar snabbt så man slipper sitta och undra..
Vi kommer att ha korta presentationer över alla gästerba i programmet, sånt tycker jag själv är roligt att läas. Men lite "uppgifter" som du säger vore kanske inte dumt. Kanske ett quiz om brudparet, så kan man skicka ut facit senare med tackkorten?
Wiie, idag skickas min bolero och jacka i fuskpäls. Håll tummarna för att de är fina och att de passar :)
Den 25:e februari är vårt datum. Vi har kommit en bit på väg, men just nu stressar klänningen en del. Jag har fått en gammal klänning som man kunde sy om, men jag har inte hittat någon bra sömmerska än. Vet någon hur lång tid det kan ta att sy en brudklänning? Jag funderar också på att köpa en istället för att sy om den gamla, eftersom jag verkligen vill ha en klänning som jag trivs i. Vad har ni andra vinterbrudar tänkt ha på er utomhus? Vad brukar se bäst ut tillsammans med klänningen? Jag har funderingar på en kaninpäls som jag kunde få låna, men den är ljusbrun skiftande och jag är inte säker på att den skulle passa..