Inlägg från: In Wonderland |Visa alla inlägg
  • In Wonderland

Att köpa sten?

Jag funderade på att köpa en diamant via bluenile förstå och har för mig att det står tydligt på deras hemsida att deras diamanter inte är clarity enhanced och att det inte är blodsdiamanter.

• In Wonderland

När jag sökte på diamanter så tittade jag även på Diamantias hemsida och (nu är detta mer än ett halvår sen) då var utbudet mycket större på Bluenile och priserna betydligt billigare. Sen kan det ju dock vara tryggt att gå med Diamantia för det är väl en svensk sida, eller?

Vet att jag hittade en sida på nätet som hade kartlagt många diamantförsäljare (internet sidor) och det var två försäljare som fick höga poäng. Blue Nile var en av dessa två. Jag vet att jag också jämförde James Allen med Blue Nile. Fördelen med James Allen är ju att de har den där luppen som man kan titta på diamanterna med, men Blue Nile verkade ha bättre kvalitet för samma pris (om man studerar diamanten på djupet och jämför depth, table, crown & pavillion angel och allt det där).

Det finns ju alltid en risk med att köpa på Internet men både Blue Nile och James Allen verkar stora och etablerade och jag har bara läst positiva inlägg om dem här. Själv hade jag köpt  min diamant på Blue Nile om jag inte samma vecka blivit rekomenderad en juvelerare som höll nästan lika låga priser.

Lycka till!

Svar på tråden Att köpa sten?