Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Jag blir så ledsen...

Jag vill ha en fin ring, en som jag verkligen gillar. Jag kan dock inte hitta någon, alls.

Alla ringar som jag fastnar för kostar skjortan!
    Och jag/vi har i stort sett inga pengar alls till en ring.
    Det finns helt enkelt inte utrymme i vår budget för det.

Jag vet inte vad jag ska göra. Min blivande har redan hittat sin ring, en titanring med guldpläterade streck på. Jätteroligt för honom, den kostar ca 500kr om jag inte minns helt fel. Han tycker jag är knäpp som inte också vill ha en titanring för 500kr. Jag har absolut inget emot en billig ring, jag tar mer än gärna en billig ring, men jag vill ju tycka om den.

Blä, det känns jättetrist detta! Ja, jag vet inte vad jag ville med detta, bara gnälla av mig lite.

(Snälla, jag undanber mig kommentarer som "Men har ni inte råd med en ordentlig ring, kanske ni inte borde gifta er" osv, tack!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-31 00:02
    Jag har nog bestämt mig för denna ringen

www.secondhandsmycken.se/webshop.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 09:41
    Ringen jag ville ha var såld, så jag valde en annan, helt perfekt ring!

Jag är alltså INTE ledsen längre, utan GLAD! :D
  • Svar på tråden Jag blir så ledsen...
  • Pinkgrape

Om min sambo skulle få bestämma, så MAX 500kr för en ring. Det budgeten egentligen tillåter är 1500kr. Jag får ingenting jag vill ha för den summan.

Jag överväger att vara utan ring, det känns bättre än att köpa något skräp jag inte vill ha. Bara köpa en för 50kr på Glitter bara för själva vigseln.

Haha jag är så förvånad över mig själv, för jag har alltid sagt att jag faktiskt inte vill ha någon ring och det är därför vi utelämnat det i budgeten. Nu när vi är igång med allt, så börjar jag dock känna att jag vill ha en ring och nu är det inte möjligt.

Jaasi... ingenting ska någonsin vara enkelt :P

• Pinkgrape
    Fossing77 skrev 2011-03-30 22:01:17 följande:
    Vad är du ute efter för typ av ring? Designmässigt alltså. :)
    Vi ska ha titanringar båda två. Ville ha vitguld först men orkar inte stöka med rhodering och sånt, titan håller dessutom bättre vilket passar oss båda som gärna vill kunna ha ringarna jämt och inte behöva ta av dem för att vara rädda om dem. Prisvärda är de ju onekligen, och det finns många sidor med oändliga designförslag oavsett vilket pris du vill/kan betala. :) Klart du ska ha en ring du trivs med, man ska ju ha den ett tag. :) Det löser sig säkert :)
    Jag vill ha en tunn, ganska smal ring med någon sten på. Inget jättespeciellt egentligen.

Jag var inne på en titanring först, men har nu kikat på ca 1000st olika såna och för varje ring jag ser/prövar så blir jag mindre sugen. Min förlovningsring är i titan och jag avskyr den. Aldrig använt den.
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-03-30 22:04:05 följande:
    När gifter ni er? Det kanske hinner blir rea innan? Köpte min ring på rean för ungefär 1500, fick typ 60% rabatt minst, och det är jättefin och ser inte ut som alla andra! Sedan kanske du inte måste ha en ny? Läser om folk här som köper på pantbanker, aktioner och liknande, och det är verkligen underbara ringar :) 
    I augusti, så det är ju inte panik ännu, men jag är planeringsfreak och jag avskyr när jag inte vet och har klart en sak. Jag får ont i magen då :P

Har kikat runt lite på äldre ringar och.. nja, av det jag sett hittills har jag inte fastnat för något. Oftast är de i min prisklass ändå såna som det är borta någon sten på eller liknande.

Men det var ju helt fantastiskt med sådan rabatt :) Aldrig hört talas om det.
  • Pinkgrape
    Fossing77 skrev 2011-03-30 22:07:19 följande:
    Oj då! ja, då ska du nog inte ha en i titan. :) Men kolla efter reor och rabatter. Jag får hem Allt om bröllop, eller vad den nu heter.. i varje nummer har det varit rätt hyfsade rabatter hos olika guldaffärer. :) Eller kolla vintagesidorna, Etsy kanske? Där kan man ju verkligen hitta något speciellt som inte alla har. :) Eller om du har en trevlig kompis som är på väg till Dubai.. Håller själv tummarna för att min kompis ska dit innan vi gifter oss.. Hon har fyndat ringar där innan.
    Jo, jag har kikat där och håller koll på flera sidor, tycker dock det är svårt.

Hehe jasså, ja om inte annat får jag väl övertala någon att åka iväg dit :P
  • Pinkgrape
    Fossing77 skrev 2011-03-30 22:10:12 följande:
    Du får aktivt hinta alla semestersugna vänner om Dubai ;) Tydligen ett suveränt semesterland utöver de fina ringarna med. ;)
    Hehe ja, det är synd bara att alla som tänkt åka iväg i år redan är ute på äventyr och så vitt jag vet är det ingen som har vägarna förbi där.
  • Pinkgrape
    jennifaer skrev 2011-03-30 22:12:27 följande:
    Usch jag känner med dig! Jag har ett liknande problem men mitt problem ligger i att jag har för små fingrar för de ringar jag vill ha. Förbannat vad jobbigt det är när man inte kan hitta en ring man gillar som också passar ens budget/fingrar!
    Haha och för mig är det tvärtom, jag har alldeles för tjocka fingrar :P Korta korvfingrar :D
  • Pinkgrape
    MrsT2011 skrev 2011-03-30 22:12:23 följande:
    Vad tror du om denna? Stämmer med din beskrivning och kostar 698 kr hos guldfynd!

Tack :) Men inte riktigt vad jag är ute efter ändå. Jag har lite svårt för rött guld, tyvärr :/ Det hela hade varit betydligt enklare då :)
  • Pinkgrape
    tigerlily skrev 2011-03-30 22:20:11 följande:
    Vi gjorde som så att vi frågade våra mammor om de inte hade några gamla ringar eller andra guldsmycken som bara låg i någon låda som de aldrig använde och som de kunde tänka sig att donera till bättre behövande. Sedan tog vi med oss det vi fick plus det vi hittade i våra egna gömmor som vi kände att vi lätt kunde avvara och tog med oss till guldsmeden. Vi fick precis lika många gram gratis som vi lämnade in, de bytte rakt av.

Det gjorde att vi fick en ny ring till sambon (som är dubbelt så bred och tung som den han hade, som var lite för klen) och en alliansring till mig för runt 5000 kr. Bara min ring hade gått på över 7500 annars, och sambons runt 5000.

Det kanske kan vara ett alternativ för dig?

Eller kolla på pantbanken om du kan tänka dig det. Där säljs en del riktigt fina ringar till fördelaktiga priser. Sen kan du bara ta den till en guldsmedsaffär och låta putsa upp den och gravera den, så att du får en personlig ring som du gillar.
    Det är ett jättebra tips, som vi redan prövat :P Det är dock så att varken vi eller våra föräldrar har några smycken som de inte använder. De har sina vigselringar och vi har inget alls. Min mormor hade ganska mycket, men hon sålde allt för ca ett år sedan. Tyvärr, hon ångrar det nu hehe
Svar på tråden Jag blir så ledsen...