Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Jag blir så ledsen...

Kär skrev 2011-03-30 22:26:45 följande:
    Jag har tips!! 

Kolla på jempguld.se. Där har dom 30 % (iaf på schalins)... Det står ordinariepris på nätet men som sagt! Kolla där! Jag har min förlovningsring därifrån och kommer med största sannolikhet köpa vigselringen därifrån också!

Vet ju inte var du bor men i Solna centrum har man 20 % rabatt på SMYCKA, på hela sortimentet tom sista april...  Det är flera butiker där som har det. Kanske har även guldfynd och Albrekts guld.
    Ah, jag har väl inte riktigt råd med de ringarna trots 30% :P

Bor i Skellefteå, inte direkt ett mecka för smycken haha
  • Pinkgrape
    Aleta skrev 2011-03-30 22:38:37 följande:
    Jättesöt, den ser precis ut som jag föreställde mig efter din beskrivning på vad du var på jakt efter.
    Väldigt nära priset ni hade tänkt också!

Hoppas du har hittat din ring! 
    Ja, jag blev riktigt förtjust i den faktiskt och priset är ju inte alls mycket över det JAG hade tänkt mig hehe
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-03-30 23:20:51 följande:
    Åh, jag dör, den sista är helt underbar! Tur att jag beställt en ring med färgade stenar till morgongåva ;)
    Men om du har en förlovningsring så måste du tänka dig noga för så att de går att kombinera :) 
    Ja, jag tycker den var.. helt fantastiskt faktiskt :D

Jag har ingen förlovningsring, så det är ingen fara där :)
    Eller jag har en, men den är inramad på väggen i vardagsrummet, så kommer inte använda den :P
  • Pinkgrape
    vickan1976 skrev 2011-03-30 23:49:12 följande:
    Min är köpt på Kaplans auktioner på nätet. Fick jättefina ringar för ingenting!
    Jag har kikat lite där, men tyckte det mesta var alldeles för dyrt.
  • Pinkgrape
    Beautiful Disaster skrev 2011-03-31 00:14:45 följande:
    Gud jag vet hur det känns! Har precis samma problem! Kul att du hittat en ring du gillar Skrattande
    Haha ja, och jag slog till direkt och beställde den. Gick på magkänslan :)

Hoppas du också hittar något :)
  • Pinkgrape
    Beautiful Disaster skrev 2011-03-31 00:29:12 följande:
    Tack det hoppas jag också att jag göra :) Synd bara att man har så olika smak, men vi kommer nog göra som du och din blivande, att ha två olika ringar. Fast vi har hittat en som vi båda gillar.

Ja, vi kände att det var inte ens lönt att försöka hitta två likadana ringar som båda skulle gilla. Det skulle aldrig gå. Bättre att vi båda får något som vi gillar :)

Men de där ringarna var ju jättefina :) Påminner lite om våra fölovningsringar.
  • Pinkgrape
    Beautiful Disaster skrev 2011-03-31 01:08:23 följande:
    Jag gillar dom skarpt. Vi förlovade oss i Turkiet så våra förlovningsringar är knappt värda något alls här i Sverige, vi hade tänkt sälja dom och köpa nya.

Ringarna på bilderna kostar 399 resp. 299 Flört 
    Haha jasså, ja det var ju rätt bra pris då ;D
  • Pinkgrape
    Emblas Mamma skrev 2011-03-31 09:13:07 följande:
    Du har aldrig tänkt på silverring?
    Jag älskar färgen på silver - så otroligt fint! Vists blir den repigare lätt, men färgen är ju snygg alltid!!

Fast det kanske inte går att sätta i diamanter i??
    Nej, aldrig tänkt silverring.

Nu hittade jag en i rött guld med små diamanter och det känns bra :)
  • Pinkgrape

Haha ja, jag bokade den över nätet igår, men när jag kommer in i butiken idag, så är den såld.
    De hade glömt att ta bort den från hemsidan.

Jag hittade dock en annan ring som jag föll pladask för, en ny ring, så den får jag direkt i rätt storlek också. Jag tror det blir skitbra! :D

• Pinkgrape
    Lucky Heart skrev 2011-03-31 15:23:00 följande:
    Tur i oturen kan man säga då Skrattande
    Hur der den nya ringen ut då?
    Oj, jadu.. den ser lite ut som bilden nedan, fast mycket smalare, i rött guld och med stenar på båda "ändarna".
    Har inte hittat någon bild som liknar den.

• Pinkgrape
    Etheleglin skrev 2011-03-31 17:01:05 följande:
    Men ni har förlovningsringar båda två? Det är ju vanligast att mannen bara behåller den och graverar in nytt datum i den. Då blir det ju dessutom några kronor extra över till dig.
    Vi har/hade förlovningsringar. Min sitter inramad på väggen i vardagsrummet och sambon har tyvärr tappat bort sin på jobbet. Må så vara.

Hans nya ring kostar ändå under 500kr, så det hade inte blivit så stort plus på min ring. Har dessutom hittat en superfin ring för 1300kr, så jag är jättenöjd :)
  • Pinkgrape
    themandys skrev 2011-03-31 20:07:32 följande:
    Va roligt att höra att du hittade en ring som känns bra! Den ska ju trots allt vara med ett tag ;)
    Ja, precis :) Jag trodde inte att jag skulle hitta en ring som passade så bra in på allt jag ville ha, trodde att jag skulle bli tvungen att kompromissa, men icket :)
Svar på tråden Jag blir så ledsen...