• Pinkgrape

Jag blir så ledsen...

Jag vill ha en fin ring, en som jag verkligen gillar. Jag kan dock inte hitta någon, alls.

Alla ringar som jag fastnar för kostar skjortan!
    Och jag/vi har i stort sett inga pengar alls till en ring.
    Det finns helt enkelt inte utrymme i vår budget för det.

Jag vet inte vad jag ska göra. Min blivande har redan hittat sin ring, en titanring med guldpläterade streck på. Jätteroligt för honom, den kostar ca 500kr om jag inte minns helt fel. Han tycker jag är knäpp som inte också vill ha en titanring för 500kr. Jag har absolut inget emot en billig ring, jag tar mer än gärna en billig ring, men jag vill ju tycka om den.

Blä, det känns jättetrist detta! Ja, jag vet inte vad jag ville med detta, bara gnälla av mig lite.

(Snälla, jag undanber mig kommentarer som "Men har ni inte råd med en ordentlig ring, kanske ni inte borde gifta er" osv, tack!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-31 00:02
    Jag har nog bestämt mig för denna ringen

www.secondhandsmycken.se/webshop.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 09:41
    Ringen jag ville ha var såld, så jag valde en annan, helt perfekt ring!

Jag är alltså INTE ledsen längre, utan GLAD! :D
  • Svar på tråden Jag blir så ledsen...
  • Sommarbrud

Men kan man inte köpa en ring som man bygger på med stenar (om det är det man vill ha ha?) Tänkte att då kan du ju köpa en ring och sen köpa en sten lite då och då kanske när ni firar ngt eller så? Kanske inte ens går men en idé.

• Emblas Mamma

Hur mycket hade du tänkt ungefär för ringen??
    Jag vet precis hur du känner dig! Tyckte det var jättejobbigt att leta billiga men ändå vackra ringar innan!! :/

• Pinkgrape

Om min sambo skulle få bestämma, så MAX 500kr för en ring. Det budgeten egentligen tillåter är 1500kr. Jag får ingenting jag vill ha för den summan.

Jag överväger att vara utan ring, det känns bättre än att köpa något skräp jag inte vill ha. Bara köpa en för 50kr på Glitter bara för själva vigseln.

Haha jag är så förvånad över mig själv, för jag har alltid sagt att jag faktiskt inte vill ha någon ring och det är därför vi utelämnat det i budgeten. Nu när vi är igång med allt, så börjar jag dock känna att jag vill ha en ring och nu är det inte möjligt.

Jaasi... ingenting ska någonsin vara enkelt :P

• Fossing77

Vad är du ute efter för typ av ring? Designmässigt alltså. :)
    Vi ska ha titanringar båda två. Ville ha vitguld först men orkar inte stöka med rhodering och sånt, titan håller dessutom bättre vilket passar oss båda som gärna vill kunna ha ringarna jämt och inte behöva ta av dem för att vara rädda om dem. Prisvärda är de ju onekligen, och det finns många sidor med oändliga designförslag oavsett vilket pris du vill/kan betala. :) Klart du ska ha en ring du trivs med, man ska ju ha den ett tag. :) Det löser sig säkert :)

• Pinkgrape
    Fossing77 skrev 2011-03-30 22:01:17 följande:
    Vad är du ute efter för typ av ring? Designmässigt alltså. :)
    Vi ska ha titanringar båda två. Ville ha vitguld först men orkar inte stöka med rhodering och sånt, titan håller dessutom bättre vilket passar oss båda som gärna vill kunna ha ringarna jämt och inte behöva ta av dem för att vara rädda om dem. Prisvärda är de ju onekligen, och det finns många sidor med oändliga designförslag oavsett vilket pris du vill/kan betala. :) Klart du ska ha en ring du trivs med, man ska ju ha den ett tag. :) Det löser sig säkert :)
    Jag vill ha en tunn, ganska smal ring med någon sten på. Inget jättespeciellt egentligen.

Jag var inne på en titanring först, men har nu kikat på ca 1000st olika såna och för varje ring jag ser/prövar så blir jag mindre sugen. Min förlovningsring är i titan och jag avskyr den. Aldrig använt den.
  • Aniara4

Jag kommer bara att ha en slät guldring, och räknar med att den inte ska bli alltför dyr (fast din budget hade nog inte jag heller klarat!). Man kan ju alltid  köpa en fin ring vid något annat tillfälle (barnafödsel, årsdag, förnyade löften t.ex.), eller sätta i stenar i den man har. Hoppas du hittar någon du vill ha!

• förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 21:59:25 följande:
    Om min sambo skulle få bestämma, så MAX 500kr för en ring. Det budgeten egentligen tillåter är 1500kr. Jag får ingenting jag vill ha för den summan.

Jag överväger att vara utan ring, det känns bättre än att köpa något skräp jag inte vill ha. Bara köpa en för 50kr på Glitter bara för själva vigseln.

Haha jag är så förvånad över mig själv, för jag har alltid sagt att jag faktiskt inte vill ha någon ring och det är därför vi utelämnat det i budgeten. Nu när vi är igång med allt, så börjar jag dock känna att jag vill ha en ring och nu är det inte möjligt.

Jaasi... ingenting ska någonsin vara enkelt :P
    När gifter ni er? Det kanske hinner blir rea innan? Köpte min ring på rean för ungefär 1500, fick typ 60% rabatt minst, och det är jättefin och ser inte ut som alla andra! Sedan kanske du inte måste ha en ny? Läser om folk här som köper på pantbanker, aktioner och liknande, och det är verkligen underbara ringar :) 
  • Fossing77
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 22:03:20 följande:
    Jag vill ha en tunn, ganska smal ring med någon sten på. Inget jättespeciellt egentligen.

Jag var inne på en titanring först, men har nu kikat på ca 1000st olika såna och för varje ring jag ser/prövar så blir jag mindre sugen. Min förlovningsring är i titan och jag avskyr den. Aldrig använt den.
    Oj då! ja, då ska du nog inte ha en i titan. :) Men kolla efter reor och rabatter. Jag får hem Allt om bröllop, eller vad den nu heter.. i varje nummer har det varit rätt hyfsade rabatter hos olika guldaffärer. :) Eller kolla vintagesidorna, Etsy kanske? Där kan man ju verkligen hitta något speciellt som inte alla har. :) Eller om du har en trevlig kompis som är på väg till Dubai.. Håller själv tummarna för att min kompis ska dit innan vi gifter oss.. Hon har fyndat ringar där innan.
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-03-30 22:04:05 följande:
    När gifter ni er? Det kanske hinner blir rea innan? Köpte min ring på rean för ungefär 1500, fick typ 60% rabatt minst, och det är jättefin och ser inte ut som alla andra! Sedan kanske du inte måste ha en ny? Läser om folk här som köper på pantbanker, aktioner och liknande, och det är verkligen underbara ringar :) 
    I augusti, så det är ju inte panik ännu, men jag är planeringsfreak och jag avskyr när jag inte vet och har klart en sak. Jag får ont i magen då :P

Har kikat runt lite på äldre ringar och.. nja, av det jag sett hittills har jag inte fastnat för något. Oftast är de i min prisklass ändå såna som det är borta någon sten på eller liknande.

Men det var ju helt fantastiskt med sådan rabatt :) Aldrig hört talas om det.
  • Pinkgrape
    Fossing77 skrev 2011-03-30 22:07:19 följande:
    Oj då! ja, då ska du nog inte ha en i titan. :) Men kolla efter reor och rabatter. Jag får hem Allt om bröllop, eller vad den nu heter.. i varje nummer har det varit rätt hyfsade rabatter hos olika guldaffärer. :) Eller kolla vintagesidorna, Etsy kanske? Där kan man ju verkligen hitta något speciellt som inte alla har. :) Eller om du har en trevlig kompis som är på väg till Dubai.. Håller själv tummarna för att min kompis ska dit innan vi gifter oss.. Hon har fyndat ringar där innan.
    Jo, jag har kikat där och håller koll på flera sidor, tycker dock det är svårt.

Hehe jasså, ja om inte annat får jag väl övertala någon att åka iväg dit :P
Svar på tråden Jag blir så ledsen...