• Pinkgrape

Hur valde ni brudbukett?

Har ni någon favoritblomma som ni gärna ville ha?
    Eller en speciell färg?
    Efter årstid och vad som finns tillgängligt?
    Hur valde ni form och storlek på buketten?
    Hur mycket kostar er bukett?

• Svar på tråden Hur valde ni brudbukett?
  • Värmland2011
    Pinkgrape skrev 2011-03-31 17:33:26 följande:
    Har ni någon favoritblomma som ni gärna ville ha?
    Eller en speciell färg?
    Efter årstid och vad som finns tillgängligt?
    Hur valde ni form och storlek på buketten?
    Hur mycket kostar er bukett?
    Jag valde efter min favoritblomma liljekonvalj och jag ska gifta mig 4 juni och då är det ju dessutom säsong för den. Min mamma och syster ska plocka blommorna och binda buketten så det kommer inte att kosta nåt mer än ett band runt stjälkarna.
  • Pinkgrape
    Värmland2011 skrev 2011-03-31 18:26:09 följande:
    Jag valde efter min favoritblomma liljekonvalj och jag ska gifta mig 4 juni och då är det ju dessutom säsong för den. Min mamma och syster ska plocka blommorna och binda buketten så det kommer inte att kosta nåt mer än ett band runt stjälkarna.
    De är ju söta, kommer nog bli jättebra :)
  • TheD

Jag tittade på en massa bilder och sen hittade jag MIN!!! :)

• Pinkgrape
    Värmland2011 skrev 2011-03-31 18:38:24 följande:
    Vad har du tänkt för blommor?
    Helst skulle jag vilja ha ljusrosa pioner eller ranunkler, men det går inte i augusti.
    Det går, men det är inte tvärenkelt och det blir för dyrt för min plånbok.

Utöver det har jag ingen aning. Har nog kikat igenom ca 5000 buketter nu och inte hittat något jag gillat.
  • TheD
    Värmland2011 skrev 2011-03-31 18:38:24 följande:
    Vad har du tänkt för blommor?
    Tror det är rosor och kallor... För mig är det viktigare att buketten är fin än vad det är för blommor då jag inte gillar blommor i vanliga fall.

Denna ska jag ha men jag vill inte smålöven nu vad det är...... Gillar stilrent! Inte en massa tjafs.

• Pinkgrape
    TheD skrev 2011-03-31 19:54:53 följande:
    Tror det är rosor och kallor... För mig är det viktigare att buketten är fin än vad det är för blommor då jag inte gillar blommor i vanliga fall.

Denna ska jag ha men jag vill inte smålöven nu vad det är...... Gillar stilrent! Inte en massa tjafs.

Jag kan inget alls om blommor, är det där kallor? Och rosor? Vad heter de pyttesmå vita?
  • Dannis

Jag har "valt" bukett flera gånger. Hade först tänkt en vit och grön droppformad sak med kallor. Sedan bytte vi färgtema och jag tänkte mig en blå dropformadbukett... Men sedan bestämde jag mig för att inte matcha mig själv med färgtemat för festen, så då ville jag ha en rosa och cerise bukett och att jag ville att den ska vara rund.
    Efter att ha läst en del här bestämde jag mig dessutom för att jag ville göra den själv...

Så nu blir det en rund, rosa/cerise bukett av zinnior som jag gör själv. De flesta blommorna kommer min blivande svärfar odla, så då spar vi lite pengar dessutom.. Tycker att det känns lite romantiskt att gör den själv Skrattande

Så här kommer min ungefär se ut (hoppas jag), fast ljusare färger och blått band (lite matchande blir det ändå)

Jag tror att jag kommer hålla mig till det också..

• TheD
    Pinkgrape skrev 2011-03-31 20:16:10 följande:
    Jag kan inget alls om blommor, är det där kallor? Och rosor? Vad heter de pyttesmå vita?
    Brudslöja har jag för mig...eehhhh.
Svar på tråden Hur valde ni brudbukett?