Hur valde ni brudbukett?
Har ni någon favoritblomma som ni gärna ville ha?
Eller en speciell färg?
Efter årstid och vad som finns tillgängligt?
Hur valde ni form och storlek på buketten?
Hur mycket kostar er bukett?
Har ni någon favoritblomma som ni gärna ville ha?
Eller en speciell färg?
Efter årstid och vad som finns tillgängligt?
Hur valde ni form och storlek på buketten?
Hur mycket kostar er bukett?
Och jag som tyckte det var så snyggt med svart i blomman! :P
Pinkgrape: Vad har du hört för dåligt om Dahlior? Jag ska ha det i min så jag blev lite orolig Min florist sa nämligen att dahlior är bra om man vill ha en lite billigare handbunden bukett (det vill säga, när stjälkarna inte är nedstuckna i oasis utan är fria) eftersom dahlian var så himla tålig.
Vi valde hela vårt bröllop, tema och färgtema runt buketten på min presentationsbild. Sen kommer det inte bli exakt denna bukett - vi vill ha den annorlunda, men det var så vi valde. Blommorna är därför väldigt viktiga. de är nog mer viktiga för min sambo än för mig när jag tänker efter.
Vi ska ha en droppformad bukett med mycket grönt, några kvistrosor några rosor och ev. några andra blommor. Det är inte klart än om det blir i vitt eller blandade färger. Murgröna, trollhassel, ev hjärtan på tråd och ev anemoner.
Tärnbuketten rundbunden i vitt med kvistrosor, rosa rosor och ev någon lilarosa ros.
Jag hade bestämt i mitt huvud innan och sen letade jag bilder på nätet som matchade mitt tänk=)
Jag bara surfade runt tills jag hittade några som jag tyckte var snygga och passade någorlunda med tanke på våra färger =)