Hur valde ni brudbukett?
Har ni någon favoritblomma som ni gärna ville ha?
Eller en speciell färg?
Efter årstid och vad som finns tillgängligt?
Hur valde ni form och storlek på buketten?
Hur mycket kostar er bukett?
Har ni någon favoritblomma som ni gärna ville ha?
Eller en speciell färg?
Efter årstid och vad som finns tillgängligt?
Hur valde ni form och storlek på buketten?
Hur mycket kostar er bukett?
och röda;
För mig blir det enbart brudslöja. Favoritblomman är egentligen pioner, men som någon sagt tidigare, det är lite klurigt i augusti, så jag letade runt efter bilder på brudbuketter i allmänhet på nätet och stötte på bilderna ovan och tyckte att det var störtsnyggt. Passar vår stil perfekt, enkelt och modernt med bara en slags blomma, men ändå lite gulligt och den passar bra in med övriga färger, ljusgrönt, vitt och brunt. Dessutom går den att få tag på hela sommaren och är lätt att binda själv. Sen är det ju en intressant slump att namnet bara skriker "bröllop" ;) Har börjat snacka ihop mig med en plantskola i närheten som kommer att finkamma sina kontakter efter massor med brudslöja så att vi kan ta i riktigt ordentligt. Kostnaden återstår att se, men plantskolorna brukar kunna ge mycket bättre priser än de vanliga blomsterbutikerna. Ser fram emot att sätta sekatören i en rejäl bunt brudslöja :)
Jag ville ha något annorlunda, och flera färger. Hur många buketter jag än tittade på så fastnade jag inte 100% för någon som just bröllopsbukett.
Däremod var borschbuketterna helt ljuvliga :) Så jag bestämde mig för att jag ska försöka göra min egen!
Återstår att se hur det går.
Jag hittade denna bukett på nätet och blev helt såld på den!
Så jag kommer att ha en likadan fast med gula rosor istället
och röda;