Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Hur valde ni brudbukett?

MuBu skrev 2011-04-01 10:03:17 följande:
    Det tror jag med Flört
    Pinkgrape skrev 2011-04-01 09:39:58 följande:
    Superfina, fast egentligen spelar det ju ingen roll om de finns i massa färger, för jag vill ha rosa och vita :D
    Vårt färgtema är svart, rosa och vitt.. så det kan ju egentligen inte bli bättre ;P
    Det är bara hålla tummarna att dom finns i aug, låter som den perfekta blomman till ert bröllop Solig
    Ja, jag måste nog in en sväng till alla florister här idag och fråga :D
  • Pinkgrape
    Det tror jag med Flört
    Superfina, fast egentligen spelar det ju ingen roll om de finns i massa färger, för jag vill ha rosa och vita :D
    Vårt färgtema är svart, rosa och vitt.. så det kan ju egentligen inte bli bättre ;P
    Det är bara hålla tummarna att dom finns i aug, låter som den perfekta blomman till ert bröllop Solig
    Kunde inte låta bli att googla lite.
    Det jag hittat hittills är juli - september, så det verkar ju lovande :)
  • Pinkgrape
    Lillskoj skrev 2011-04-01 10:20:42 följande:
    Jag hade bestämd mig för att jag ville ha vita kallor och gärna en droppformad. Temat var (lime)grönt och vitt. Jag hade ett möte med en florist som hjälpte mig att ta fram blommor som skulle passa både som dekoration och i buketten. Jag tyckte själv att buketten var pricken över i:et och var super nöjd med både min bukett, tärnornas bukett samt dekorationen (och killarnas corsage). Jag har en bild i mitt galleri, och för dom som är uppmärksamma ser att en liten limefrukt är med i buketten Skrattande. Vi betalade ca 5 000 kr för alla blommor, men då var det lite kompispris eftersom jag är bekant med floristen...
    Kikade in och vad fin buketten var :D
    Spännande med lime i den också, det gjorde den ännu mer speciell :)
  • Pinkgrape
    daKi skrev 2011-04-01 10:37:48 följande:
    De tråkiga i att välja blommor är att fort man nämner ordet bröllop som ökar priset drastiskt!

Hade tänkt mig plommonlila kallor, men att ha de i både bukett och dekorationer verkar bli en väldigt dyr historia då kallorna kostar ca 50kr blomman. Trist =(
    Jo, det är himla trist att blommorna ska skena iväg i priset så :/ Jag tycker inte att det är såååå viktigt att jag är beredd att lägga flera tusen på det.
  • Pinkgrape
    Det tror jag med Flört
    Var in idag och frågade om de där blommorna.. men nej, de finns inte att tillgå i augusti.

Inga blommor jag vill ha finns i augusti. Snart ger jag upp och är utan blommor tror jag.
  • Pinkgrape
    MuBu skrev 2011-04-01 16:22:04 följande:
    Vad tråkigt att höra, trodde att det gick.
    Jag ska googla lite och se om jag hittar nått liknande åt dig Solig
    Jag höll på att få spel på floristen på ena stället jag gick till idag. Jag förklarade väldigt tydligt att jag INTE är intresserad av rosor, kallor eller droppformade buketter och hon kunde inte sluta tjata om det! Jaasi..
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-04-01 16:23:46 följande:
    Du kanske kan ha en broschbukett? :) 
    Nja, jag är inte överförtjust. Tycker det är antingen för mycket arbete eller för mycket pengar för att få en som är fin.
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-04-01 16:29:24 följande:
    De kostar ju ungefär lika mycket som en vanlig bukett :)
    Jaha, för de fina broschbuketterna jag hittat har då legat på 2000 - 3500kr + frakt på det.
    Floristen jag frågade ville ha 500 - 1000kr för en rund bukett och 1000 - 1500kr för en droppformad.

Jag kanske letar på fel ställen :P
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-04-01 16:33:45 följande:
    Oj, vad billigt! 500?? 
    Ja, tyckte också att det var billigt, men inte mig emot :D

Det var på Interflora här :)
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-04-01 16:35:47 följande:
    Jaha, interflora här ska göra min. Är visserligen en glameliaros som sagt så inte samma, vet inte vad de tar men 500 har jag nog inte hört om någonstans alltså... Men det är ju bra iaf :) 
    Ja, det beror ju helt klart på vad man väljer för blomma, vilket jag ju inte gjort. Hon talade bara om snittpriset på buketter förra sommaren och vad hon trodde att en bukett skulle hamna på i sommar. Hon pekade på massa buketter och sa ungefär vad de kostade och runda var från 500kr och upp mot en tusenlapp.

Jag tappade typ hakan :P
  • Pinkgrape
    MuBu skrev 2011-04-01 16:41:14 följande:
    Nu har jag kollat runt lite, blommor jag vet finns i aug är Nejlika och Dahlia!
    Man kan få fina buketter av dom ocksåSolig

Nejlika

Dahlia;

Ja, jag har varit inne lite på dahlia, men hört så mycket dålig om den blomman, så jag blir lite skraj :P
    Den buketten dahlia var ju dock jättefin :)
  • Pinkgrape
    MuBu skrev 2011-04-01 17:02:42 följande:
    Nu leker jag lite med tanken, men Gerbera är ju en åretrunt blomma.
    Kanske det kan vara något? (fast i den form du vill ha buketten)

Tack så jättemycket för dina förslag, du är otroligt snäll och hjälpsam :)

Jag förstår inte vad det är med mig och blommor, men jag tycker de flesta är väldigt.. fula. Jag tycker det är så fruktansvärt pinsamt när jag är in till florister, för jag känner mig så himla gnällig. "Nej, den gillar jag inte", "Nej, den tycker jag inte om", "Nej, jag vill hellre ha något annat", "Nej, den passar inte mig" osv.
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-04-01 17:35:52 följande:
    Pinkgrape: Vad har du hört för dåligt om Dahlior? Jag ska ha det i min så jag blev lite orolig Tungan ute Min florist sa nämligen att dahlior är bra om man vill ha en lite billigare handbunden bukett (det vill säga, när stjälkarna inte är nedstuckna i oasis utan är fria) eftersom dahlian var så himla tålig.
    Jag har hört precis tvärtom, att de inte alls är tåliga och kan tappa alla kronblad huxflux osv. Det kanske bara är rent påhitt, vad vet jag :P Jag vet inget alls om blommor haha
  • Pinkgrape
    MuBu skrev 2011-04-01 18:46:35 följande:
    Jag tycker det är bra att du är ärlig, vem skulle vilja ha en bukett man inte är nöjd med?
    Hehe nej, sant iofs, men jag tycker inte om att vara så "krävande" :P
Svar på tråden Hur valde ni brudbukett?