Dåligt samvete över gåva
Tror inte jag har så mkt nytt att säga...Alla har sagt så visa ord :) Känner du att de kanske egentligen inte har råd? Eller att dina ev syskon kommer stå utan? I så fall har du anledning att tacka nej. Har de pengarna och du vet att dina syskon kommer få samma ynnest så tycker jag ni ska känna efter om ni inte ändå ska tacka ja. Min familj känner att de verkligen vill hjälpa till och vara delaktiga, både pengamässigt och med att fixa saker kring bröllopet. De ser det som en familjefest =)
Min blivande make har äldre syskon där de fått mkt stora bidrag till sina bröllop och hans familj ser det som självklart att ge sin yngsta son samma sak. Självklart hade vi dock inte tagit pengarna om vi känt att de inte kunnat avvara dem. De ser det som att vi är i början av våra karriärer och ska starta våra liv ihop och då finns det så mkt annat att spara till som också kostar pengar. Jag är ytterst tacksam för deras hjälp och det är verkligen inget vi räknat med utan har sparat så att vi kan täcka alla utgifterna för bröllopet.