1700tal skrev 2011-04-02 09:35:36 följande:
Ursnygg klänning först och främst!!
Gillar skarpt...
1. Satin under (kommer inte synas) och tyll ytterst blir nog perfekt. Alternativet som de hade kunnat komma med var ju att ha organza istället men tror tyll blir mkt bättre.
2. Hur menar du då? Alla klänningar från hyfsade ställen har inbyggd korsett (=skenor/boning/fjädrar) för att de ska sitta bra. Visst skulle de gå att sprätta ut skenorna men då kommer överdelen säcka ihop, särskilt när den är axelbandslös.
3. Hmm. Om de väljer swarovski kan de iaf sy dem direkt på tyget för det har jag sett massa millybilder på. Jo, har förresten sett när vanliga glaspärlor sys direkt på tyget oxå. Men den kommer ju inte se likadan ut då...
Men förstår hur du menar, gillar inte heller spets IHOP med blingblinget. Usch... Var för sig blir det snyggare. Tycker jag iaf.
4. Då skulle jag ta ivory. Vit ser blå ut och light champagne är mörkare. Sen har inte milly fler brudfärger.
5. Fråga om priser på båda vettja! Spännen (alltså handsydda på så de liknar ett spänne) är väl det vanligaste att göra med swarovski så de får mkt effekt (många på ett ställe) tror jag kostar ett par tusen extra. Men du betalar styckpris för dem så du kan ju välja så många som din budget tillåter!
Men de är sååååå fina!! Har funderat mkt på hur jag ska kunna smyga in lite swarovski på mina klänningar.
Hihi! Skulle se snyggt ut att plocka ur skenorna!
Som Skumboll säger så menar jag det breda resårbandet som bland annat Enzoani har. Jag är kroppsmodell tunna, men just det där bandet ger mig en grym figur, så jag blev rätt kär i det. Plus att klänningen höll sig uppe utan att trycka över lungorna. Fast bara snörning ger kanske samma effekt? Är lite orolig att spräcka klänningen...
Klänningen (med inbyggd underkjol, ska man ha det?) kommer att kosta 365 dollar inklusive frakt. Om jag vill ha swarovski så rekommenderade hon 300 st, det skulle då bli 45 dollar extra. Vad tror ni?