-
Hmm... Ska se om det går att lösa. :) Det är ju egentligen inget fel på klänningen i sig, men Landy-klänningen satte ju ribban. Och ShopInDream-klänningen kändes också stadigare.Pinkgrape skrev 2011-09-05 19:13:56 följande:Nej, vad tråkigt :( Du har ingen bild att visa?
-
Jag har ingen bild på SiD-klänningen, tyvärr.Pinkgrape skrev 2011-09-05 21:10:29 följande:Haha ja, har man annat att jämföra med, så kan jag tänka mig att det blir så :) Jag kanske är lite efter, men har du bilder på de två klänningarna? :)
Här är Landy-klänningen (lite för stor):
Och Milly-klänningen:
-
Kurvor är alltid snyggt. :) Nej, man behöver absolut inte vara smal som en sticka för att passa i den klänningen.Just Me skrev 2011-09-05 17:54:24 följande:Vad tror ni tjejer.... för att ha nedan klänning... måste man vara smal som en sticka då?
Eller fungerar den även om man är lite kurvig??
-
Det är nog bara att testa. Är klänningen i tunt eller kraftigt tyg? Finns underkläder som håller in och formar, men kolla så att inte konturerna från underkläderna syns mer än det du vill "jämna till".Just Me skrev 2011-09-05 22:11:45 följande:Pinkgrape, Fröken Söt & Marys:
Tack !! Jag fullkompligt äääääälskar den men detta har varit mitt enda "frågetecken" så att säga.....
Jag har funderat vad man ska ha under
Man kanske ska ha ngt som ändå jämnar till lite eller vad tror ni?
Jag tänkte testa med en korsett under, men å andra sidan är klänningen hos sömmerskan så det kanske löser sig när klänningen går att dra åt ordentligt. :) -
SiD-klänningen är en blue by enzoani danbury, fast knäkort. Och den är fluffig! :) Lite ballerinaklänning... Tänkte ha den att röja i senare på kvällen.Pinkgrape skrev 2011-09-05 23:21:10 följande:Fröken Söt - Förstår vad du menar. Båda klänningarna är jättefina, men den från Landy är ju mer.. wow! :) Är den från SiD lik någon av de där klänningarna? Eller har du tre helt olika? :P
-
Landy var rätt snabba på att leverera. Jag fick inget meddelande om att klänningen var på väg, utan jag fick en glad överraskning när DHL plingade på dörren. Min klänning var lite för stor, men det kan förstås ha varit jag som mätte fel.marimekko86 skrev 2011-09-05 23:26:59 följande:Fröken söt WOW vad fin din landyklänning var Jag med har beställt därifrån, den skulle komma innan september månads slut, så jag väntar...hoppas inte min är för stor bara, jag som deffar bröllopsformen nu o allt....men då får jag väl be en sömmerska sy in den i värsta fall...
-
vickymb - klänningen är hos sömmerskan nu, att sy in den var inget större problem sa de. Däremot hade de problem att korta den, pga volangerna. "hur svårt kan det vara" tänker jag, men å andra sidan kan jag inte sy heller. :)
-
Hihi! Härlig historia!Pinkgrape skrev 2011-09-07 09:18:47 följande:Jag tycker det är nog så gulligt faktiskt :) Och han var ju väldigt tydlig med svaret också :D
Vi hade bara varit ett par i ca 3-4 veckor när jag fick mitt sms. Då bodde vi båda två fortfarande hemma hos våra föräldrar, men han var hos en kompis. Så fick jag ett sms där det stod "Vi kommer gifta oss!" Och jag svarade typ "Jasså? Tror du det?" och han "Ja, eller vadå, vill du inte?" och det påstår han än idag är hans frieri :P Ca 5 månader senare flyttade vi ihop och då påminde han mig om smset, vår dotter föddes ca 1år efter smset och då tog han upp det igen och när vi köpte förlovningsringar ca 2år efter och nu när vi började planera bröllopet 5år senare.
Nu, efter vi gift oss, är han jättenöjd. "Jag sa ju det. Jag förutspådde detta och friade för över 5år sedan! Bara Camilla som varit seg!" :P -
Madelen867 - vilken vacker klänning! Är det "inbyggd underkjol", eller har du en lös underkjol under klänningen?
-
Halloj! Jag skickade en bild till Landys, det blev kanon. Snabbt, smidigt och mycket bra mailkontakt.Claes och Adeline skrev 2011-09-12 16:04:39 följande:Hej alla!
Den här tråden är enormt stor och jag vet inte om jag klarar av att läsa igenom hela. Hoppas det är okej att jag ställer en fråga, ber om ursäkt om svaret redan finns i tråden..
Finns det någon "kinasida" som syr upp klänningar efter egen design? Alt. om jag skickar en bild på den klänning jag vill ha? Vi har en tajt budget och sömmerskorna i Sverige har varit lite för dyra.
Tack för svar! :) -
Det finns väl ingen i den här tråden som är sugen på bilder, va? Nää, tänkte väl det.
Kolla in min klänning från Landy här:
www.karinfroom.se/2011/10/linda-andreas-del-1-brollopsfotograf-halmstad/
-
Tack så mycket! Jag ville ha en enkel bukett med lite attityd, och det fixade de bra.Minuz skrev 2011-10-03 08:16:13 följande:Fröken Söt - Wow vilka fina bilder! Gillade verkligen din bukett!
Maken hade en enkel ros med svarta fjädrar bakom (tyvärr syns den inte så bra på bilderna) och tärnan har en oasisboll täckt med fjädrar och en enda ros instucken i den. Tyvärr blev den inte lika bra, men man kan ju inte ha tur jämt. -
Min landyklänning kom rätt snabbt, det tog ca 1,5 månad för mig. Millys däremot tog 4-5 månader, dvs lååång tid! Båda två var "egen design", och enligt mig var Landyklänningen av bättre kvalitet.Solrosen1982 skrev 2011-10-12 11:42:51 följande:Tack för förklaringen Darling Daisy Hur lång är leveranstiden på Milly och Landy? Vet du det?
-
Jag mätte med min vanliga BH. Efter vad jag har sett ska man helst mäta med de underkläder som man sedan ska ha under klänningen.123ost skrev 2011-10-12 10:01:07 följande:
Ni som beställt och inte har helt fasta bröst, hur mätte ni brösten? Vad jag förstår ska man mäta utan bh, så hur mäter man när brösten inte är lika högt upp som med bh? Mäter man helt enkelt där det är mest fyllning oavsett om brösten är vid armhålorna eller knäna? hehe
-
Min klänning tog runt 3 månader att få, men å andra sidan verkade de verkligen ha fullt upp just då, och det var många som väntade på sina klänningar. Jag har i och för sig för mig att de sa 65 dagar för custom made, vilket blir 2-3 månader beroende på om man räknar med att de har arbetsfria dagar eller ej.pulmonate skrev 2011-10-25 23:49:49 följande:Nu har jag äntligen beställt min klänning ifrån Milly bridal!! yay! Det blev en klänning som jag själv har klistrat ihop och är min drömklänning! Jag gav exakta mått då jag jar vägt detsamma sen jag var i 18års åldern så det brukar inte vara några större variationer där. De säger ju att klänningen tar 1,5 månad att bli klar + 2 veckor att posta. Kan man verkligen räkna med att den är klar om 2 månader? Jag har gott om tid så det gör inte så mycket men jag hade gärna haft med mig den till Sverige när jag kommer hem till jul så att mina tärnor och mamma får se den!
SÅ SPÄNNANDE!!! -
Åh jösses! Jag älskar den där bilden! Blir ju nästan sugen på att köpa en klänning till - och då har jag ju redan gift mig!Miceme skrev 2011-10-26 18:05:54 följande:
Nej då det var lagom :D :D .......
.....Två fattas på bilden....
-
Åh, den var verkligen vacker! Särskilt med jackan, spetsärmarna och ringningen är så fint ihop!Lommila1 skrev 2012-01-11 20:08:20 följande:Har haft ledig dag och har sytt på min klännign i närmare 5 timmar, så nu är den mindre, kortare och lite snyggare...
Men ännu är det inte klart för dagen D. Tänkte visa upp mellan stadiet här iaf, den har ändrat en del sen den kom från Kina...
och sen fråga 2, är det bättre med eller utan jackan? Jag har ssvårt att bestämma mig