• sasssyy

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Ni som är så duktiga på detta... vill ha en klänning med axelband, ingen prinsesstårta utan en ganska rak modell eftersom jag ska sitta ner på vigseln.. nån som har något bra tips?

• sasssyy

herreguuud vad ni käbblar.. jag hinner inte med.. har suttit o kollat igenom alla länkar i trådstarten... suck. blir galen...

Har hittat flera modeller som känns rätt men ska åka o prova någonstans så att jag kan se hur typen av klänning sitter på fyrkantiga lilla mig...

Vad har ni för erfarenheter? Vilka företag är bäst utav de i trådstarten?? Jag orkar liksom inte plöja hela tråden..även om ni är hysteriskt roliga haha

• sasssyy
    Miceme skrev 2011-04-15 18:07:17 följande:
    HAHAHAHA
    då kan jag berätta om när jag cyklade från vår sommarstuga in till lanthandeln ca 4 km därifrån... med cykelhjälm på, jag är livrädd för att skada mig och har kraschat två gånger på cykel i mitt liv och klarat mig tack vare hjälm liksom...

KOmmer glidande, parkerar cykeln (som var en splitter ny citybike med lite breda däck och rätt så snygg... när jag kom ut från butiken stod tre kvinnor runt min cykel och tittade på den undersökande...och följande samtal utspelade sig

kvinna1-undrar om det är Olssons tös nya cykel, hon skulle köpa en ny
    kvinna2- det hänger en hjälm på styret
    kvinna 3- använder hon hjälm?
    kvinna1-nää det gör hon nog inte, det är nog nåt barn som lånat den isf
    kvinna3-den är för stor för ett barn

Jag- hej, det är min cykel...
    kvinna2-jahaaaaa....*lite undrande*
    Jag- ja .. jag har sommarstugan uppe vid Oves på höjden
    kvinna3-jaassså göteborgarna...
    kvinna2-ja det kunde man ju räknat ut, det är ingen här ute som köper så fin cykel
    kvinna 1 *skrattande* eller använder hjälm, typiskt stadsfolk
  • sasssyy
    S2011 skrev 2011-04-18 07:50:16 följande:
    godmorgon!!

om du inte vill ha den översta för att det blir lite väl fluffigt, skulle jag nog välja den nedersta underkjolen. den i mitten var vääääldigt mermaid och jag tror att det skulle bli lite knepigt med övre delen av kjolen på din klänningskjol. tror inte du skulle få så mycket lyft alls av den underkjolen, vilket jag faktiskt tror att din klänning behöver för att verkligen göra allra mest effekt.
    Problemet är väl att klänningen är sydd med vidd och har du en underkjol som inte mäter upp till den vidden blir fallet inte likadant som det är tänkt, kjol-delen blir kanske för lång och den kommer "hänga" lite osnyggt.

Förra gången jag gifte mig gjorde jag den dumheten..jag ville inte alls ha vidd i kjolen så jag hade ingen underkjol alls (det var en kjol med väääldigt mycket mindre vidd än din så jag tänkte att det funkar nog) men oj vad slafsigt och hängigt det blev... MÅste du beställa underkjol NU då.. kan du inte ta hem klänningen och prova underkjolar i en butik??
  • sasssyy

ingen som köpt denna?

jag är lite orolig för att spetsen kommer se slarvig ut.. men annars är jag såå kär i den
  • sasssyy
    1700tal skrev 2011-04-20 16:30:24 följande:
    Tjusig!
    jaa.. jag bara föll för den.. 745 kr (el nåt sånt) inkl frakt gör ju den inte mindre attraktiv.. har bläddrat runt och jag har bara störtfallit för denna.. är ju kort o tjock tyvärr ha ha ha....så jag kommer väl se höggravid ut i den, förhoppningsvis så ÄR jag gravid när vi väl gifter oss hehe...
    Vi ska ju inte gifta oss förrän midsommar 2012 och jag vågar inte beställa den än, för jag håller på att gå ner i vikt har betat av nästan 10 kg sen januari och ca 10 kg till måste bort till augusti av medicinska skäl... sen kan det ju bli ytterligare 5-10 kg ner om det vill sig väl.. eller om jag blir gravid då... så frågan är NÄR jag ska beställa underverket??
  • sasssyy
    Smyg skrev 2011-04-20 17:12:20 följande:

Hej hej. Känner mig jättedum nu men vad är kinaklänning... Tungan ute

tillverkad i Kina..beställd därifrån eller möjligen från USA
  • sasssyy
    Pinkgrape skrev 2011-04-20 17:24:39 följande:
    Det går på fem minuter att hitta rätt! Sen fem minuter senare hittar man rätt igen och sen fortsätter det så :P haha
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    ja ungefär ha ha ha... på två veckor har jag hittat rätt klänning säkert hundra gånger..alla har jag sparat ner kopior på i en mapp på datorn ha ha..
    Men den jag kopierade in ovan är nog favoriten.. jag kollade på den redan första dagen och sen har den återkommit om o om igen... så det lutar åt den...men vågar inte beställa än
  • sasssyy

näää inte beställa fler klänningar.. däremot funderar jag på att överraska min tärna med en klänning. Hon har sagt att hon ska ha sin djupröda klänning som hon hade på en annan väninnas bröllop för några år sedan, grejen är bara att hon har gått ner typ 10 kg sen dess...redan NU och det kommer krävas en del pill för att sy om den, även om hennes mamma har en väninna som är duktig på att sy skulle jag vilja köpa en fin klänning...färgen var visserligen rätt...för vi ska ha rött som lite genomgående färg men undrar om hon skulle bli glad om jag fixade en klänning åt henne lite i smyg så där???

Kanske en kortare, hon är jättefin i kortare klänningar och vi ska ju trots allt ha ett ganska casual bröllop hemma i trädgården och jag skulle vilja att hon hade en finare klänning som hon faktiskt kan använda - hennes andra har hängt i garderoben i 5 år...vad tror ni?
    Frågan är hur jag ska göra med mått o sånt.. har ni tips på nån fin klänning på kina-sidorna?

• sasssyy

Hej brudar.. jag funderar på att beställa klänning från Milanoo

Men jag har ett problem.. helst skulle jag vilja sätta ihop en klänning.. med typ överdelen från en, midjepartiet från en och nederdelen från en tredje.. vet ni om man kan göra det där???

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!